fredag 6 januari 2012

Två år!

I går var det två år sedan vi landade i Sydafrika med ett gäng resväskor och en container på väg! Så här var det  då: http://taby-kapstaden.blogspot.com/2010/01/vi-ar-har-nu.html

Det känns bra! INGEN hemlängtan och det finns inte i min hjärna att flytta härifrån! Detta är hemma nu! Ja, inte så långt att jag känner mig som en Sydafrikan. Nej, svensk är jag fortfarande och det kommer jag alltid vara och känna mig. Så ja, vi bor här och Sydafrika är hemma, men vi är fortfarande utlänningar och måste ha tillstånd för att få bo i detta vackra och fantastiska land. Men det är helt ok och vi är ju inte ensamma precis. Och vi känner oss välkomna här!




2 kommentarer:

  1. hej! älskar din blogg så kul att följa!!. va med min familj i sydafrika i våras, bodde i fish hoek och hout bay så kul o se bilder som du lägger ut där man känner igen sig. Hoppas ni har det bra!

    SvaraRadera