lördag 13 september 2014

EFIT

I går hade jag mobilen i högsta hugg hela dagen. Jag bestämde mig för att köra EFIT! Alltså Ett Foto I Timmen. Nu blev det ju kanske lite fler foton i timmen i bland men det är väl ok det också?! Så varsågoda, så här såg min dag i bilder ut igår. Och ursäkta bildkvalitén. Det blir ju inte lika bra bilder med iFånen som med min kära Canon men den är dock betydligt smidigare att bära med sig.

6.00-7.00


Vacker soluppgång när jag drar bort gardinerna i family room.


Sitter fint och väntar på sin frukost.


7.00-8.00


Älskade barn äter, nej snarare dricker, frukost! Bjöd på smoothie till frukost.


8.00-9.00


Lycklig hund på morgonpromenad!

9.00-10.00


Pilates på Mayas Pilates Studio! Vår instruktör Amanda i mitten. 

10.00-11.00


Lite shopping på Pick n Pay i Longbeach Mall.


11.00-12.00


Kontorsarbete! Fult att ljuga, det blev mest Facebook och läsa bloggar.

12.00-13.00


Fredagslunch på altanen med maken/kollegan/chefen. Sushi och ananas och jordgubbar till dessert.

13.00-14.00


I bilen på väg för att hämta hem Eilika från skolan.


Min trogna följeslagare följer förstås med.

14.00-15.00


I bilen på väg för att hämta hem Julius från skolan.


AISCT

15.00-16.00


I Longbeach Mall igen! Denna gång för att shoppa lite med lilla sonen.


Vi fyllde på DVD förrådet lite!

16.00-17.00


Toabesök! Man blir jätte kissnödig av allt bilkörande ;)


Spanar på sonen när han går ut med hunden och......


sätter mig i fåtöljen med en tidning en stund.


17.00-18.00


Ordinarie fredagsmiddag på gång.


Eilika och Harald kommer hem från golfen.


18.00-19.00


Köttfärsås, spagetti och vin med mina kära!


Tugga på hov roade detta pucko sig med.

19.00-20.00


Brasan tänd och en gammal Tintin film från 1963 på DVD. Rolig!



Eilika fick sällskap av storebror i soffan!

20.00-21.00


Liten stund partiledardebatt men vi är så trötta på alla dessa debatter så det blev en mycket kort stund.


21.00-23.00


Trött hund! Efter Eilika lagt sig så tittade Harald, Julius och jag på Django. Bidde ingen bild på det :)

23.00-00.00


Lång men bra film! Grynigt nattfoto över vår studsmatta och Simonstown!

5 kommentarer:

  1. Supersnygga foton. Mobilen räcker gott!

    SvaraRadera
  2. Jättekul att följa med hela din dag!

    SvaraRadera
  3. Vilken kul idé... :-)! Chansen är mycket stor

    SvaraRadera
  4. Vilken kul ide :-)! Chansen är mycket stor att ett 'efit'-inlägg hamnar på en blogg från/om Australien... ;-)! Tycker det blir förvånansvärt bra kort med 'Fånen', orkar inte heller alltid släpa på storkameran; en Nikon i mitt fall...
    Ha det gott/Titti

    SvaraRadera
  5. Vilken kul ide :-)! Chansen är mycket stor att ett 'efit'-inlägg hamnar på en blogg från/om Australien... ;-)! Tycker det blir förvånansvärt bra kort med 'Fånen', orkar inte heller alltid släpa på storkameran; en Nikon i mitt fall...
    Ha det gott/Titti

    SvaraRadera