torsdag 18 september 2014

Smoothie

Mamman har infört nymodigheter till frukost åt sina små telningar! 

Främsta anledningen att den "lille" sonen åt alldeles för dålig frukost tidigare och den lilla dottern tog det en hel evighet för att få i sig sin frukost. Julle åt mjölk och chokladflingor. Inget man står sig på när man är 18 bast och ofta spelar fotboll direkt efter skolan. Lilla My åt naturell youghurt med lingonsylt och all bran cornflakes. Något bättre men lite svårt att få i sig. Ingen av dom är bra på att äta frukost! Båda skulle mer än gärna hoppa över just det målet på dagen. Väldigt o-bra!

Inspirerad av bloggkompisen EastCoastMom så har jag börjat göra smoothies till frukost! Det går faktiskt väldigt snabbt och smidigt och det slinker lätt ner i båda ungarnas magar. Jag mixar frysta eller färska bär, naturell youghurt, banan, äppeljuice, havrekli och lite flytande honung. Är det matchdag eller provdag så lägger jag även till ett ägg. 




Nyttigt, mättande OCH gott! Kan det bli bättre?!

I morse ville även maken ha smoothie och eftersom han är sjuk idag så la jag till lite riven ingefära i hans. Nu kommer han att tillfriskna snabbt ska ni se!

3 kommentarer:

  1. Visst är det enkelt?!! Och så gott. Nu slänger vi i lite proteinpulver ibland också, whey protein med vaniljsmak.

    SvaraRadera
  2. Hej! Jag ramlade in på bloggen när jag satt och sökte info om Sydafrika. Jag är en tjej på 20 år som vill åka iväg och jobba som au pair och Sydafrika lockar. Finns det någonn särskild hemsida man ska hålla koll på där man kan hitta annonser om detta. Det finns nästan inga svenska företag som förmedlar au pair jobb i Sydafrika. Så har ni några tips på vart man kan vända sig?! /Sara

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sara,

      Jag tror inte det är så vanligt med utländska au pairs i Sydafrika. Arbetskraften här är så pass billig att det inte lönar sig. Men dom tips jag kan ge är att kolla in http://www.aupairsa.co.za/Index.aspx och att gå med i Swedish Society in South Africas FB sida. Där kan du ställa frågan om någon vet något eller är intresserad av en au pair. Lycka till!

      Radera