lördag 27 september 2014

Variation

Denna veckan har vi haft varierande väder och jag har lyckats ta Idefix på lite varierande morgonpromenader. Ombyte förnöjer eller hur?!

I tisdags var det vackert och varmt! Jag skjutsade Julius till skolan och tog med mig Idefix. När vi släppt av den trötta sonen (ja, han är rysligt morgontrött!) så tog Idefix och jag morgonpromenaden runt det stora fältet som ligger nära skolan. Här finns det många spännande lukter, man träffar nya hundar och man kan springa av sig rejält i det höga gräset. Lycka för vild och vanvettigt galen hund! Och matte får röra lite på fläsket genom att gå runt fältet tre varv.  Ja och så vackra, och lite annorlunda vyer, än vad vi är vana vid förstås.




Man ser den maffiga bergskedjan som avslutas med Tafelberget i ena änden.
 

 Behövs lite vatten innan vi kör hemåt igen. Det tar knappt 30 min att köra hem.

I torsdags så tog jag mig i kragen och stannade vid stranden för promenad. Det var ett tag sen. Ganska tomt var det men några kompisar fick Idefix träffa i alla fall. Och så massa spring och jaga boll förstås. Tidvattnet var på väg ut vilket ger en rejäl strand att springa på. Och fantastiskt ljus! Nästan svårt att se var gränsen mellan strand, himmel och hav går!




I går blev det promenad på kyrkogården i regnet! Helmulet och smått ettrigt regn! Men med parkas och gummistövlar på så går det med. 


Vårt hus under den regntunga himmelen!




Vissa bryr sig inte ett dugg om att det regnar!
 

Obelisken  på marinens kyrkogård.





 

Bilder på utsikt och vackra vyer blir inte så bra i regnrusk. I alla fall inte med en mobilkamera. Men närbilder på blommor och växter blir fina. Man har ju inte roligare än man gör det!


Det blev en rejäl frottering av den inte längre så vita hunden när vi kom hem!

2 kommentarer: