lördag 15 november 2014

Säsongen har börjat!

Nu har säsongen börjat när det gäller flera olika saker! 

Studsmattan används till exempel flitigt! Hoppetossorna hoppar av sig lite energi under deras vanliga tisdags playdate!



 Glada tjejer!

I tisdags drog säsongen för besökare till Krugers View igång ordentligt! På förmiddagen hämtade Harald Lilie, Henrik och Wilhelm på flygplatsen. Dom är här i två veckor och turistar i en fart som vi aldrig sett förut! Dom har försökt hinna med så mycket som möjligt dom första dagarna, i väntan på deras bagage som tyvärr inte kom med. I går eftermiddags kom väskorna och i dom ligger golfskorna. Så nu blir det nog en del golf också! Fast i morgon tar vi med dom på vintur förstås!


Lilie, Wilhelm och Henrik!


 Vi bjöd förstås på braai första kvällen!


 Min "Lilleman"!

När sedan vårt nuvarande besök rest så dröjer det en vecka så kommer mina föräldrar och stannar knappt två veckor. När dom har åkt så dröjer det en vecka så kommer familjen Gladher som stannar över jul och nyår. Sen kommer det ett gäng i januari också som jag inte har full koll på och i mitten på februari kommer familjen Pulli. Vi gillar besök! Vilken tur va?!

I går när jag körde för att hämta Julius från skolan så körde jag förbi en rejäl "veldtfire"! Alltså det brann i vegetationen uppe på berget. Det blåste hård vind vilket inte var så värst bra förstås. Jag mötte ett antal brandbilar och en helikopter. Branden rörde sig i rasande fart ner mot Fish Hoek och Eilika och Harald hamnade mitt i rökmolnet när Harald hämtade Eilika från skolan.





Som tur var hade helikoptern nära till Lake Michelle där den kunde hämta vatten.

När jag senare skjutsade Julius till en kompis så ösregnade det och jag tror att det hjälpte till avsevärt att få elden släckt. Nu på förmiddagen när jag hämtade Julius igen (ja Taxi Mom jobbar hårt!) så var elden släckt men det stod kvar ett antal brandbilar. Misstänker att dom höll på att avsluta eftersläckningen! Så, med andra ord, the fire season is here!

Härligt med säsongsbyte!



3 kommentarer:

  1. Härligt med besök! Vi har just nu ett kort besök av två unga backpackers; himla roligt! Hoppas att många av våra vänner ska hitta hit också, samt döttrarna förstås.. Vi har ju bara bott här drygt 3 månader ännu.. Även här börjas 'Bush fire-säsongen. Otäckt, och vad snabbt det kan gå! Ha en härlig söndag, det ska vi ha! Kram/Titti

    SvaraRadera
  2. Vilken jättefin studsmatta!
    Vi har besök över helgen nu, och sen över jul och nyår, ska bli jättekul att fira jul med min lillebror och hans familj!

    SvaraRadera
  3. Vilka härliga bilder på "hoppetossorna" med berget i bakgrunden!

    SvaraRadera