lördag 9 januari 2016

Lugnet har lagt sig

Nu är det tyst och stilla på Krugers View! Mamma och pappa åkte ju i måndags och i går eftermiddags skjutsade jag Julius till flyget. En liten bit av mitt hjärta sitter nu fortfarande på ett flyg, på väg till vintern och kylan. 

Det blev en väldigt lång och dryg resa för Julius. Vi satte oss i bilen strax efter 15.00 i går och han lär inte vara hemma förrän 19.30 i kväll. Flyget var försenat från Kapstaden till Johannesburg. Samma sak från Johannesburg till Kairo. Förmodligen p.g.a åskoväder. Han landade tidigt i Kairo och sen 4 timmars väntan på en riktig skitflygplats tydligen. Även från Kairo var flyget 1 timma försenat. Han landar således 55 minuter senare än tidtabell och måste då ta ett senare tåg från Köpenhamn till Karlskrona. Så drygt! Hoppas bara att tågen går som dom ska. Kombinationen snö och tåg brukar ju inte funka så bra i Sverige vad jag förstår. Som tur är så hämtar bästa Karin honom på stationen och jag tror även hon skulle bjuda honom på middag. 

Han får vila upp sig ordentligt i morgon och sedan har han fullt upp på nya jobbet på måndag! Vi ska "uthärda" ännu en vecka av sommarlov. Eilika börjar skolan först den 18 januari. Men vi har en del planerat och så måste vi ju fasa in henne i att komma i säng i tid. Det behövs nog en vecka till det!


Så här vackert hade vi det i förrgår när vi tittade ut genom fönstret!
 


Och i går kväll lös kvällssolen igenom min fina orkidé som jag fick av Eilika i julklapp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar