onsdag 13 januari 2016

Mojnat

Äntligen har det mojnat något! Vi har haft rejäla vindbyar dom senaste tre dygnen. Så pass att det har blåst så mycket som knappt 34 m/s i byarna. Det är orkan det, mina vänner! Medelvind på 22 m/s är rätt så häftigt det också kan jag tala om. Nu har vi "bara" en medelvind på ca 13-15 m/s!


Så som det såg ut i natt innan kl 4 har det varit mer eller mindre dom senaste 2 1/2 dygnen! 
Klicka på bilden så får ni en större bild.

I går natt vaknade vi av ett tilltagande skramlande uppe på taket ovanför vårt sovrum. Det blev värre och värre  för varje orkanby som svepte in. På taket har vi ju två stora varmvattensberedare med solpaneler. Känns ju sådär att det är risk att få dom nedrasande i sängen. 

Tillkallade killen som installerade det hela i går morse och det visade sig vara en trasig skruv som gjorde att något där uppe förde oväsen. Han fixade problemet tillfälligt och dom ska komma tillbaka i dag med en ny och hel skruv. Det tackar vi för!

Gick ut i blåsten och spolade av rutorna med vattenslangen i morse. Vi såg ingenting! Efter tre dygns storm så var alla fönster rejält täckta av klibbigt saltvatten och sand. Det var stor risk för att vi trodde att det var konstant tjocka ute. Men nu ser vi ut igen!


 Den här bilden är tagen för ett par dagar sedan. Det var alltså mycket värre!

I övrigt så har jag idag gått över till sommarfrisyr. Inte en dag för sent! Min hårkvalité passar sig inte för några längre längder längre. Det lockar sig i nacken och underhåret, medans överhåret i fram är rakt. Blir liksom ingenting av det! Nej det blev en rejäl klippning! Ok, liiite kort blev det men det växer ju snabbt ut i sommarvärmen. Nedan "tjusiga" före och efter bilder!




Före....



....och efter!

2 kommentarer:

  1. Mycket snyggare kort! :-) Helene L

    SvaraRadera
  2. Verkligen jättesnyggt!

    Idag tänkte jag faktiskt på om jag skulle klippa mig lite kortare då jag har tunt hår som passar mest i hästsvans när det blir för långt.

    Ha en fin kväll!

    Kram från snöiga Dalarna.

    Anneli

    SvaraRadera