torsdag 19 augusti 2010

Engagemang i skolan

För er som inte vet det så har jag tidigare skött (inte så bra dock) vårt moderbolags, Mosquit Invest AB, bokföring. Det var det jag gjorde sista tiden i Sverige och det är det jag sysslat med sedan vi flyttade hit. Men sedan 1/8 har vi anställt en controller som ska sköta den biten, bland mycket annat. En som kan ekonomi och förhoppningsvis även tycker det är roligt. Det är faktiskt min kusin som vi har anställt men det är en annan historia. Och inte för att att han är min kusin utan för hans kvalifikationer.

Jag kommer lämna över Mosquit, med mycket VARM hand, till Robert någon gång i början på september. Alltså är jag snart arbetslös! Precis som maken. Får se hur det går.

Jag har i alla fall bestämt mig för att engagera mig i Julius skola. Här, precis som i USA, är mycket i skolan uppbyggt på frivillig arbetskraft från föräldrarna. Jag har nu blivit klassmamma i Julius klass. Det har jag ju varit i drygt 4 år när vi bodde i Täby så det fixar jag ju. Sedan har jag även anmält mitt intresse att ta han om Second Hand Uniform Shop. Det finns en second hand butik för skoluniformen i skolan. Man kan lämna in barnens urvuxna uniformer och även då köpa begagnat till MYCKET låga priser. Just nu ser shoppen inte så trevlig ut och det är rätt rörigt. En Gabriella skulle passa perfekt där tror jag.

Hoppas detta kan vara ett sätt att lära känna lite nya människor och få lite sysselsättning. Alstrar ju tyvärr inga pengar men det hoppas jag vi kan lösa vid ett senare tillfälle.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar