måndag 9 augusti 2010

Födelsedagskalas

I torsdags fyllde vår städerska Eunice år. Vi firade henne i fredags när hon var här. Vi hade härligt sommarväder på eftermiddagen så när jag hämtat Eilika från dagis hade vi kalas. Jag hade bakat en morotskaka (Eunice favorite!) och så hade vi ballonger och naturligtvis paket. Eilika och jag sjöng Ja må hon leva på svenska. Julius fick tyvärr inte vara med eftersom han var i skolan. Vi gav en ny handväska (hennes gamla höll på att ramla isär) och en slant. Hon slog in paketet igen efter hon hade öppnat för hon ville visa sin dotter och sina vänner. Hon blev nog nöjd. Kakan fick hon naturligtvis också med sig hem.
Nedan en bild på Eilika när hon hoppar på studsmattan. Tror inte jag har lagt upp någon bild på den tidigare. Bakom studsmattan den nyplanterade rabatten som ska växa upp och bli lummig mot buskarna. Och så Simonstown i bakgrunden.
I går kväll var vi bjudna till Burdettes på middag. Som vanligt blev det braii. Gott och trevligt. lite tomt att gå dit utan Harald dock. Jag tycker det är så förskräckligt tråkigt att alltid ta med sig en flaska vin när man är bortbjuden så jag brukar försöka hitta på något annat. I går tog vi med oss hemgjorda svenska chokladbollar. Som barnen gjorde tillsammans. Mycket populärt!
Och mycket imponerande att mina två monster lyckades sammarbeta så bra och gjorde så goda chokladbollar.


Idag vaknade vi i ett riktigt kyligt hus! Det har varit ca +10 ute i natt och inne hade vi härliga "varma" +15 när vi vaknade! Det är INTE så skönt. Nu är Morsoe kaminen i full gång samt vår enda lilla värmefläkt. Fått upp temeperaturen till +17 i vardagsrummet i alla fall. Men nu skiner solen igen och regnmolnen börjar dra bort så vi kommer nog få upp temperaturen något innan kvällen. Och inte undra på att tvätten tar evigheter på sig att torka. När det regnar så RINNER det imma på alla våra fönster.
Ska jaga elektrikern i morgon. Han hörde inte av sig i fredags som han lovat. Hög tid för lite värme i det här huset.


1 kommentar:

  1. Åhh är det en sån där studsmatta som man har nere i marken. Sånna hoppade vi på när jag var liten nere i Torekov. Det är ju super smart hoppar man snett blir det ju inte så stor höjdskillnad.

    //Lena

    SvaraRadera