söndag 24 april 2011

Dagen efter

I dag regnar det och är riktigt höstväder! Brasan är tänd och vi sitter mest och myser allihopa. Harald och jag har tagit hand om all disk, dammsugit, torkat golven och ställt tillbaka allt på sin rätta plats.

Egentligen skulle Harald och Julius gå i kyrkan idag men det blev visst inget. Dom var på Långfredagen. Julius ska ju konfirmera sig i sommar så han måste hinna med några kyrkobesök.

Nu är det snart dags för lunch. Det blir lätt med maten idag. Som vanligt efter ett smörgårdsbord; massor med rester.

Tog kortet precis innan jag skulle lägga mig igår kväll! Eilika hade ont i magen när hon skulle gå och lägga sig så hon stoppade in en stor, rund mjukisboll med svans under pyjamasen. Julius knep mot magont. Den hade hon kvar när jag tittade till henne. Såg rätt roligt ut!Jag tog bort bollen så att hon inte skulle vakna när hon vände på sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar