måndag 4 april 2011

Födelsedag

Orkade in skriva mitt dagboksinlägg i går kväll! Sorry! Men här kommer det!

I får fyllde vår lilla, lilla kille (65kg och 182cm lång!) 15 år! Det var en lite annorlunda födelsedag eftersom han hade två kompisar som sov över och att pappa inte var hemma på morgonen. Men enligt födelsedagsbarnet själv, var det en jätte bra födelsedag.

Just det började dygnet med att gratta Julius! Klockan hann ju bli över midnatt innan vi kom i säng. Så han fick ett paket redan 00.10!

Eilika vaknade tidigt som vanligt när det är helg! Why?! Och då somnade hon ju ändå inte förrän klockan var strax efter 21.00 kvällen innan. Ja, ja! Jag kom upp vid 8.30-9.00 tror jag. Åt frukost och sedan dukade jag och lagade frukost åt födelsedagsbarnet och hans kompisar. Hade fått beställning på äggröra, bacon OCH amerikanska pannkakor. Så fick det bli! Strax efter 10 kom tre glada grabbar upp och åt. Glufs sa det och allt var borta! Dukat fint med servetter, serpentiner och flaggor.

Sedan tog jag ur sängkläderna ur alla sängarna och tvättade alla lakan. Tog hand om disken och plockade undan i största allmänhet. Dami och Leo skulle bli hämtade vid 11-tiden men det blev inte förrän 11.45. Då stack jag och handlade lite snabbt. Jo, Julius fick några till paket först. Kunde inte hålla sig till pappa kom hem.

När jag kom hem så var Harald redan hemma! Jag missade att det ju är sommartid i Europa nu så han landar ju en timma tidigare. Typiskt! Jag som räknat ut att jag skulle hinna handla innan.

Nu blev det rena rama Julafton! Harald hade hela väskan full med presenter. Mest till Julius men även lite till Eilika och mig.

Efter paket uppackningen åt vi överbliven pizza till lunch. Ute på altanen. Sedan hjälpte jag Julius att städa upp efter festen. Han är så duktig och städar upp det mesta själv. Utan gnäll! Jag hjälpte bara till att bära lite möbler och sätta på pooltäcket. Sedan får Eunice städa golven på onsdag. Imponerad av min son verkligen!

Bäddade rena lakan i alla sängar och sedan åt vi middag ute. Det blev grillad fläskfilé och pasta pesto. Julius önskade sig fondue men jag fick inte tag på något kött så det får bli nu till helgen i stället.

Sedan blev det en tidig kväll. Mest för Harald som hade en mycket tuff vecka i Europa och vi andra 3 var rätt trötta vi också efter helgens festligheter.

Hade ju varit piffigt med ett foto på Julius som bebis här men jag och scannern är inte kompisar. Och jag fick inte ta några kort på födelsedagen heller.

Men ett STORT grattis till Julius! I efterskott blev det ju nu ;)

2 kommentarer:

  1. Trillade in av en slump i bloggen och lämnar förstås en liten kommentar. Lägger även till din blogg i min blogglista över bloggande utlandssvenskar (http://swaussie.blogg.se/2011/march/svenskar-pa-vift-uppdaterad.html). En lista som bara växer och växer. Kul!

    Ha en fortsatt bra dag!

    SvaraRadera
  2. Lämna ett jättegrattis till Julius i efterskott, pga ryggskott (inte jag) och besök på Karolinskas öronakut (inte jag denna gång heller) och pollenallergi (jag + tre till) så är det lite mycket att göra här hemma i våriga Hässelby.. men hinna läsa din spännande blogg, det gör jag :) Karen

    SvaraRadera