lördag 2 april 2011

Krig

Sovmorgon! Tyckte jag i alla fall men inte Eilika. Hon kom redan 06.20! Alltså när min väckarklocka ringer på vardagar. Jävla unge! Jo, man får säga så. Ibland! Men jag tror faktiskt hon somnade om en timme hos mig. Jag gjorde det i alla fall. Sen tog det nog en timma till innan jag var uppe sängen.

Eilika fick frukost framför "Ontahontas" i soffan. Jag njöt av kokt ägg och gott bröd. Slog in Julius födelsedagspresenter efter frukosten och väckte honom klockan 10.

Resten av dagen har sedan i princip gått åt till att förbereda för Julius födelsedagsfest i kväll.
Vi har röjt och flyttat utemöbler, tagit bort pooltäcke och ställt fram massor med ljuslyktor, varit och handlat lite,bakat kärleksmums och beställt 12 pizzor, blåst ballonger och ätit lunch, plockat ur och i diskmaskinen, och Eilika har hunnit med två dopp i poolen, varit in till grannen och förvarnat om hög musik till klockan 23, etc, etc.

17. 30 åkte Eilika och jag till Dixies och hämtade pizzorna och sedan började gästerna ramla in. Men dom kom i väldigt spridda skurar. Dom sista kom när klockan var efter åtta fast festen började kl 18.00. Mycket konstigt för oss svenskar. Alla blir ju skjutsade hit av föräldrar och jag hade även skickat ut mail till alla föräldrar med info om festen.

Klockan åtta drog kriget igång utanför fönstret! Det är Navy Birthday Festival i Simonstown nu i helgen och klockan åtta var det skjutuppvisning från Lower North Battery. Riktigt coolt! Som att se Kuwait kriget på TV. Inte dåligt att Julius fick en sådan salut på sin fest! Eilika tyckte det var jätte häftigt.

Men när jag försökte lägga henne så tröttnade hon. Jag lyckades få henne i säng och hon somnade faktiskt två gånger (det tar tid för dom att ladda om). Men den andra gången hon vaknade av oljudet (som är riktigt högt) så ville hon inte bo här längre. Och då var klockan 21.00. Lite väl lång uppvisning om du frågar mig.

Hoppas Julius är nöjd med sin fest. Tyvärr verkar dom inte dansa och Julius som har köpt riktigt disco ljus och har värsta spellistan. Ja, ja jag kan inte göra mer så nu sitter jag här och tittar på TV och väntar på att klockan ska bli 23.00.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar