fredag 1 april 2011

Vilda djur

Ingen bra början på dagen idag! Kände mig stressad över att hinna med dagen (i onödan naturligtvis!) och så spillde Eilika ut sina frukostflingor och mjölk på golvet. Och min ambition att gå ner i vikt funkar dåligt! Inget har hänt sedan förra veckan. O-kul!

Ja, ja! Julius kom iväg till skolan med lunchåda och allt och Eilika kom iväg till dagis med en stor påse popcorn i väskan. Det var kalas på dagis och Eilika hade på sin lott att ta med sig popcorn.

När vi kom till dagis så fick vi syn på en pingvin som gömde sig under en av bilarna på parkeringen. Rektorn kom samtidigt och hon skulle ringa SANCOB (The Southern African Foundation for the Conservation of Coastal Birds)så att dom fick hämta den vilsna pingvinen.

Sedan var det dags för pilates. Så skönt och vi har så roligt. Det är ett härligt gäng! Och idag var det 1 år sedan jag började på Maya Pilates Studio. Den månaden man har årsdag så får man en lektion gratis.

Efter pilates passet åkte jag hem och bytte om och sedan åkte jag till Longbeach Mall för att handla till Julius fest i morgon. Fick tag i allt! Nästan.

Full rulle till Marianne för lektion nr 2. Oj, oj, oj vad jag har mycket att lära! Hur ska detta gå?!

Hämtade Julius och så körde vi till en musik affär för att föröka få tag på disco ljus till festen i morgon. Det hade jag nämligen inte lyckats få tag på. Men nu blev det jackpot. Julius jätte nöjd (men han får betala halva) och nu kommer det bli ett riktigt party! Såg förresten ett gäng med babianer som gick och sprang längs vägen på väg till Julius skola.

Full rulle hem och släppa av Julius och mjölkflaskorna, som stått i skuggan i dubbla kylväskor hos Marianne, och vidare att hämta lilla E.
I kväll har vi frångått traditionen och ätit tacos istället för spagetti och köttfärssås till middag. Gott! Det är riktig lyxmat här. Allt importerat är väldigt dyrt. Barnen har dansat och testat discoljusen och Julius har testat hur han skall ställa musik och ljus i morgon kväll.

Nu har jag tittat på Så ska det låta och Skavlan sen blir det godnatt!

1 kommentar:

  1. Vi äter tacos varje fredag... behöver inte bli så dyrt. PnP bakar egna tortillabröd, och vi använder doritos-chips istället för nachochips. Kryddor finns det bra på Checkers. =) Bara runt och leta lite. =)
    Salsa-såsen är det enda vi tycker är dyrt, och hittar inget bra att ersätta den med.
    Kram

    SvaraRadera