söndag 30 oktober 2011

Hemma!

Igår kom äntligen Harald hem! En timma försenad men han kom!

Julius skickade jag iväg kl 06.15 igår morse. Han tävlade på UWC i Belville och insimmet började 07.00. Han simmade totalt 5 lopp under dagen och det gick hyfsat för honom. Han har ju inte tränat så bra på sista tiden pga av sin axelskada. 

Eilika och jag åkte och hämtade Harald på flygplatsen när han landade strax efter 15.00. Sedan körde vi direkt till Belville för att titta på Julius.

Det blev en lång dag för Harald och Julius framförallt. Vi var inte hemma förrän vid 20.30 på kvällen! Eilika stjälpte vi i säng och sedan dukade jag fram allt möjligt smått och gott. Kändes lite sent för middag men vi var alla småhungriga. Eilika hade ätit sin matsäck under tiden vi tittade på Julius så hon behövde inte mer mat. Vi drack vin och öl och åt räkor, rökt lax, samosas, bröd, salami, ost och kex. Och så tittade vi på Pirates of the Caribbean. Men den mycket trötta simmaren orkade inte titta färdigt på filmen utan gick och la sig vid 22-tiden. Det händer inte ofta kan jag säga! Att sonen går och lägger sig frivilligt!

Idag har vi slöat och tittat på valar. Jag trodde valarna hade simmat tillbaka till Antarktis för vi har inte sett några på länge. Men idag har vi sett två stycken. En har simmat runt vraket här utanför hela eftermiddagen.

Och barnen har ätit godis, som pappa hade med sig från Sverige! Ja, jag har smakat oxå. Kolla in bilden nedan.



Jag har delat upp allt godiset i två lika delar. Risken är annars att den stora gossen äter upp allt innan den lilla tjejen hunnit blinka! Lakritsen fick en egen hög. Den delar Julius och jag på.

2 kommentarer:

  1. Hjälp vad gott det ser ut! :)
    /Lindah, Durban

    SvaraRadera
  2. Åååååå vilken underbar "godisskål"!!
    :-)
    Härligt att hela familjen är samlad igen också.

    SvaraRadera