onsdag 26 oktober 2011

Kommer jag tröttna?

Ja, det undrar jag rätt ofta faktiskt! Kommer jag någonsin tröttna på vår utsikt?! 

Jag kan bara sitta och titta ut genom fönstret. Det är så vackert! Nästan alltid händer det något eller så räcker det bara med att titta på hur vädret förändras.

Eller som ikväll när vi körde hem längs kusten och hade ett stort stim med delfiner som sällskap från Fish Hoek. Dom höll sig sedan kvar ett tag efter vi kommit hem. Sedan seglar 9 segelbåtar ut på rad i den svaga nordvästliga vinden. Klarblå himmel med moln som stundtals ser ut som maränger. På andra sidan False Bay ser jag tydligt Hottentot Holland Mountains i kvällssolen och Strand lyser med sina höga hotellkomplex. 

Ja efter 1 år och 10 månader så har jag inte tröttnat i alla fall. Suck så vackert! Titta själva! Nu går det ju inte att få till foton som verkligen visar hur vackert det är men ni får en hint i alla fall!






Avslutar med några clown bilder! Denna veckan är temat cirkus på dagis och idag var det show-and-tell. Eilika fick med sig clown hår och näsa att visa. Fröken hade hjälpt henne sätta på det och så hade hon överraskat barnen. Mycket populärt!



Och vilken lycka med ROSA clownhår!

2 kommentarer:

  1. Otroligt vackert! Tänk att få ha den utsikten varje morgon! Delfiner, valar, vackra blommor, hav...

    SvaraRadera
  2. Åh vilken otrolig utsikt, fantastiskt med delfiner Hej Helena i Småland

    SvaraRadera