lördag 22 oktober 2011

Lat lördag

I morse bestämde jag mig för att inte göra så mycket idag. Jag har lyckats hyfsat bra tycker jag!

Hade dock en lite orolig natt. Vår inneboende hade inte kommit hem när jag la mig så jag bad Julius larma på när han skulle lägga sig. Strax efter midnatt kom Eilika och när jag var och hämtade hennes täcke så sa jag till sonen att lägga sig och så larmade jag på. Eric har naturligtvis larmknapp så han vet att det bara är att larma av innan han kör in i garaget och sedan larma på innan han lägger sig. Men inget pip från larm dosan på hela natten. Hmmm! Strax efter 9 i morse ringde Eric och berättade att han kommit hem vid halv ett tiden och att han inte ville väcka oss med att stänga av och sätta på larmet, så han sov i bilen! Tokskalle! Ja, ja inget hade ju hänt honom i alla fall vilket var skönt att höra.

När Lilla E och jag körde till Kwik Spar så var det röd flagg vid Glencairn beach. Röd flagg betyder att haj har setts och/eller att det är risk för haj. Kollade på Sharkspotters Facebook sida när jag kom hem och mycket riktigt hade det varit haj vid två tillfällen på förmiddagen vid just vår strand. Hade även varit en haj i Muizenberg.

Annars har jag bara gjort rent i Whiskeys bur och så har Eilika och jag tittat på ET. Första gången för henne. Filmen blev mer än godkänd av henne och jag fällde en tår. Den är ju så sorglig!

Dagen har varit lite halvmulen och vinden har kommit från "fel" håll, alltså nordvästlig. Det betyder kylig vind och inte varm som när det är sydostlig. Nu har det även regnat lite och vi har fått beskåda en full regnbåge över Roman Rock (fyren). Kolla nedan.


Nej, det här är inte regnbågen. Bilden pluppade upp i min dator när jag förde över bilderna från kameran. Harald eller Julius måste ha tagit den. Vad vi gör? Jo, jag klipper luggen på Eilika!


Nej detta är inte heller en regnbåge men däremot den vackra himmlen vid solnedgången bakom bergen häromdagen.


Japp! Här är regnbågen!

Nej, nu är det dags att laga mat. Idag blir det saftiga köttfärsbiffar i tomatsås och pasta. En av barnens favoriträtter! Och jag får fortsätta på gårdagens vinflaska. Slipper skjutsa Julius till festen ha ska gå på ikväll. Jag har bokat chaufför både dit och hem. Så får det bli när man är gräsänka och har en unge som ska på fest samtidigt som den andra ska sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar