söndag 2 oktober 2011

Spring break

Har ni märkt att luften bara gick ur mig?! Det brukar bli så när vi haft gäster på besök och dom åker. Det är intensivt att ha gäster men ack så ROLIGT! So keep on coming! PLEASE!

I fredags avlsutade vi syrrans besök som sig bör med en lunch på Dixies! Vi började med att sitta ute men vinden var för kylig så vi fick flytta in. Men vi åt gott och sedan bar det av till flygplatsen. Och ja, hon har kommit hem välbehållen och med själen full av energi, härliga minnen och varm afrikansk sol! Hoppas det räcker länge! För det är du värd kära syster!

Helgen har varit lugn. I går kväll var vi på middag med några av Haralds golfpolare med respektive. Det var faktiskt en vinst vi utnyttjade. Harald och några andra vann en middag på Whale Manor View i Simonstown. Det är ett fint ställen MEN vi ar helt ENSAMMA i restaurangen. Lite annorlunda känsla! Och maten var förutvald så det var bara att tugga i sig. Förätten var god; mozarella och tomatsallad. Huvudrätten var en triumf för vår vän Helen; LAMM! Helen är INTE matglad. Hon tycker det mesta är konstigt men lamm äter hon. Men inte Harald och jag! Jag åt lite av lammet i alla fall. Njae, godare har jag ju ätit! Men både Harald och jag HAR ätit lamm som varit riktigt gott. Hos Samira och Björn! I alla fall så träffades vi alla 8 hemma hos oss för en drink först. Trevligt! Och Julius var barnvakt åt lillasyster! Det gick jätte bra!

Idag har jag rensat på mitt skrivbord och jobbat i fatt. Låg lite efter. Har inte riktig hunnit. Jag har ju varit turist! Lugn och skön söndag!

Veckan som kommer har barnen lov! Egentligen borde vi hitta på något att göra men vi får se. Harald behöver ju jobba och jag är ju inte så värst bra på att åka på utflykter med barnen. Men något ska vi nog se till att göra. Det lär bli en tuff vecka med en tonåring och en snart 6-åring hemma hela dagarna! Wish me luck!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar