tisdag 27 december 2011

Det blev tyst

Nu på morgonen har det varit alldeles tyst och lugn i huset! Bara jag hemma! Nej, Thure är faktiskt kvar hemma han också men han är nere i gästvåningen.

Harald gick upp tidigt för att åka och träna. Julius och Max är ute och springer!!!!! Japp, fotbollsspelaren Max behöver röra på sig och för simmaren Julius skadar det inte heller med lite konditionsträning.

Eilika fick följa med Elke och Gunnar på äventyr! Hon fick följa med på utflykt till Glencairn Wetlands och titta på fåglar. Både Elke och Gunnar är ornitologer så dom har mycket att titta på här. Det blev en lagom liten utflykt och dom hade till och med matsäck med sig. Eilika var mycket nöjd när dom kom hem! Och dom hade sett grodyngel och en krabba också!

Jag njöt av lugnet och åt lite frukost och läste på lite om min nya kamera. Jag har fått en jätte fin ny kamera av Harald i julklapp. En Canon EOS 550D! Så nu kan jag ta ÄNNU bättre bilder! Bara vänta och se!

Snart ska vi ge oss av till Hout Bay för en god skaldjurslunch på Wharfside Grill och lite strandmys. Dock är det lite mulet och det kommer några droppar regn men det är drygt 25C varmt så vi ska nog klara oss. Jag tror det klarnar framåt dagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar