tisdag 6 december 2011

En gammal tös

Så har det ÄNTLIGEN hänt! Eilika har tappat sin första tand! Och ska man göra saker så ska det göras rejält så hon tappade två på samma dygn! Och en lite rolig historia blev det också. 

När jag kom för att hämta henne på dagis så visade hon att den tanden som satt JÄTTE löst var borta. 
-"Men var är tanden då?" -"Jag vet inte!" Nepp, hon vet inte när hon har tappat tanden! Nu var ju tanden väldigt liten; den var lite kantstött sedan hon slog i den i en stol på farmors födelsedag. Ja, ja hon hade förmodligen svalt sin första tand hon tappat! Så tokigt!

När vi kom hem så gjorde jag en liten inspektion och pillade på tanden bredvid gluggen. Den var också mer än lös. Jag tog den och lyfte ur den ur munnen! Ville ju inte riskera att hon skulle svälja den också. Det blir ju inga slantar från tandfén om man inte lämnar sina tänder i vattenglaset. 

Så nu hade Eilika i alla fall en tand till tandfén som omsorgsfullt lades i ett glas med vatten tillsammans med en hjärtformad pärla. Jag fick susa i väg till affären i all hast för att fixa lite mynt! Shhh, säg inget!


Nu är det ju då lite svårt att se att hon tappat två tänder på ett och samma dygn. Dom nya tänderna har redan nästan vuxit färdigt bakom dom två lösa. Hon har varit som värsta hajen i några veckor, med dubbla tandrader!


Ser ni? Svårt att få kameran att fokusera av någon konstig anledning.

Nu till resten av denna komiska tand historia. När tänderna var borstade och Eilika skulle klättra upp i sin säng så hittade jag en mycket liten tand och en ljus liten blodfläck precis på kanten av madrassen vid stegen till sängen. Hon har alltså tappat tanden där när hon var på väg till vår säng i natt.

Så nu ligger det TVÅ små tänder i vattenglaset. Och en hjärtformad pärla! Hoppas nu tandfén hittar hit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar