söndag 4 december 2011

Sköna, varma söndag

Sådana här söndagar är så sköna! Vi har sommar med nästan +30C och lagom vind. Vi har inte gjort något speciellt. Jag har solat nere vid polen på förmiddagen, lagat lite lunch, varit i Simonstown en snabbis och vattnat.

Harald har jobbat ute på altanen och Julius har pluggat inför sina tentor. Eilika springer mest omkring och vickar på sin mer än lösa tand och påminner om att hon fyller 6 år i morgon.

Nu har grabbarna åkt och tränat, Eilika ligger i badet och jag ska röja lite. Sen blir det olivkycklig och pasta till middag med andra ljuset tänt i adventsljusstaken och därefter "Svenskkalendern" på TV. Får se om vi kan få 5-åringen att somna ikväll.

Allt blir så mycket lättare med värme och sol! Jag avundas inte vänner och familj i mörka Sverige just nu. Möjligtvis för julstämningen då, men den kan jag faktiskt klara mig utan. Julstämning för oftast med sig en hel del stress. Det har jag inte här!

Som sagt, sköna söndag!

3 kommentarer:

  1. Du verkar ha haft mer julstress än vad jag har med bak, matlagning och körningar.... :) Men värme kan jag ju inte skryta med! :( Helene

    SvaraRadera
  2. Nej du kära syster! Det är ingen julstress. Hämtar barn och lagar mat gör jag året runt. Däremot slipper jag trängas i överfyllda köpcentrum för att köpa massa julklappar. Här har jag mina två barn och make att köpa klappar till och i butikerna är det lugnt och sansat och massor med personal om man behöver hjälp. Inga köer till kassan och dom bär ut varorna till bilen. Stressless!

    SvaraRadera
  3. Det handlar nog mycket vad man gör det till själv, har aldrig kännt någon julstress och har aldrig förstått varför människor gör det heller. :) Helene

    SvaraRadera