lördag 3 mars 2012

Ensamma igen

Nu har Carin och Jean-Pierre flugit hem till kalla Sverige! Hoppas att våren möter dom!

I går kväll blev vi bjudna på middag av paret. Vi valde The Galley som ligger precis på Fish Hoek beach. Ännu en restaurang vi inte hade prövat tidigare. Vi var alla nöjda och mätta när vi gick därifrån så den fick godkännt. Det bästa är ju läget!



Bilderna tagna från fönstret där vi satt. Härligt va?

Vi hade dock inte sällskap av lilla damen Eilika. Hon var på bio kväll i skolan. Jag skjutsade dit henne samtidigt som vi skulle till restaurangen. I klädd pyjamas och ryggan packad med filt, kudde, nalle och en slant att handla gott gott för. Hela stora hallen KRYLLADE av ungar! Vi handlade i kiosken och hon hittade sin bästis Emily. Det var väldigt pirrigt och spännande! Jag åkte till restaurangen där Harald hade beställt mat åt mig. Kom lagom tills förrätten serverades. När vi hade ätit vår huvudrätt så ringde min mobil. En av dom vaktande föräldrarna ringde och talade om att Eilika hade ont i huvudet och ville bli hämtad. Men det var en rätt nöjd liten tjej jag hittade. Jag kom precis i pausen. Däremot hade hon tappat bort sin portmonä, trodde hon. Men vi hittade den i ett annat fack i väskan. Sen hämtade vi restauranggästerna och åkte hem. Allt blev nog lite för spännande och filmen (Smurfarna) har hon hemma på DVD.

Nu i kväll har i alla fall då JP och Carin åkt. Harald skjutsade dom till flygplatsen vid 14.30. Jag tror om var nöjda med sin resa! Nedan några foton på vad ni missade i kväll, Carin och JP. Roligt att ni ville komma och hälsa på oss! 




Nu är Julius på fest, Eilika sover och Harald och jag tittar på Andra chansen. Något drygt förfarande måste jag säga. Och så måste jag hålla mig vaken för att hämta Juilius klockan tolv!

2 kommentarer:

  1. Fina bilder. Visst blir det bara knäpp tyst när gästerna rest hem!

    SvaraRadera
  2. Underbart vackra bilder!! Kram!

    SvaraRadera