fredag 30 mars 2012

Jennifer 6 år

I dag fyller vår städerskas dotter Jennifer 6 år! Jag hade helt missat att skriva upp hennes födelsedag i kalendern men Eunice påminde mig i förmiddags! Vilken tur!

När jag hämtade Eilika från holiday care så berättade jag att Jennifer fyller år och förslog henne att hon skulle ge Jennifer hennes rosa slott med tillbehör i födelsedagspresent. Hon funderade lite fram och tillbaka men när vi väl kom hem och vi skulle skrida till verket så var det ju så spännande så hon gick glatt med på det. Eilika har inte lekt med slottet på väldigt länge så det kändes bra att det skulle komma till användning.

Eilika och jag tog varsin trasa och torkade av och gjorde slottet rent och fint. Sen slog vi in alla tillbehören i en låda och med fint papper. Och vi lyckades även slå in hela slottet. Eilika skrev ett fint kort och sedan packade vi dom två paketen i en stor IKEA väska.

Sedan skjutsade vi hem Eunice till Masiphumele och följde med för att hämta Jennifer från dagis. Hon blev jätte glad att Eilika kom. Sen åkte vi hem till Eunice där Eilika hjälpte Jennifer packa upp paketen.


Hon är så söt Jennifer! Dom sitter på Eunice säng och packar upp paketen.


Jennifer visar kortet.


Hon får mycket hjälp av Eilika.


Och glad blev hon! Slottet har till och med ljudeffekter!



Dom har alltid roligt tillsammans dessa tjejer!


Glada sötnosar!


Eunice i bakgrunden. 

Jag är väldigt stolt över Eilika att hon gav sitt slott vidare. Och Jennifer blev så glad! Korten från idag ska jag skriva ut och ge till Eunice. Då blir hon glad.

1 kommentar:

  1. Bra gjort av Eilika och vilken söt tjej Eunice har! Heléne

    SvaraRadera