lördag 17 mars 2012

International Day

Idag har vi varit på vår tredje International Day på Julius skola! Ja, vi är inne på vårt tredje år i Sydafrika! Helt otroligt!

Som vanligt var allt mycket välorganiserat. Mycket mat och roliga aktiviteter för barnen, Nu är ju jag inte så värst förtjust i festivaler och liknande arrangemang men Eilika har haft en super dag så det får kompensera. Sen tycker jag att det är lite dyrt faktiskt. Jag betalade R175 för två åkband till barnen vilket Julius inte utnyttjade alls. Kom i håg till nästa år!!!!! Sen får man betala R5 per matbiljett och maten kostar mellan 2-4 biljetter. Dom hade tyvärr satt priserna lite knepigt. Eilika ville ha vattenmelon och en skiva kostade 2 biljetter. Alltså R10 och det är nästan vad en halv melon kostar i affären. Jag tog däremot en smarrig laxmacka och den kostade också 2 biljetter. Lite skevt! Ja, ja jag spenderade R325 på denna dag och det var lite för mycket för vad man får. Tycker jag!  

Julius tycker inte heller det är så kul! Han höll till med avgångseleverna och tvättade bilar. Dom tvättade bilar för R50 och pengarna går till deras bal. Men Julius stod för en del av underhållningen också. Han spelade marimba! Han är så duktig!



Liten tjej åker karusell! En mycket gammal modell med träsäten och rostiga vajrar. Men hon var nöjd! 
Åkte tre gånger!


Den här Bungy Jump gjorde Eilika. Bilder kommer nedan!



Marimbabandet jammar!


Nu ska här studsas!


På väg upp!


Och högre!


Och högre!


Och ännu högre och killen drar till i fötterna så hon FLYGER upp i luften!


I can FLY!


Hon är rejält högt upp!


Mer fart!


Och ännu lite högre!


Iiiiii vad det pirrade i magen! Och lite läskigt var det!


Nu får hon komma ner!


Tack för flygturen!


Så nöjd och


STOLT!


Här har vi en annan som ser lite skräckslagen ut! Det är Mrs Petersen; Julius engelska lärare förra året.


Snart åker hon ner i vattentanken!


Here she goes!


Jajamensan kört bil har Eilika gjort idag också.


Och det har hon berättat för alla hon träffat. Vare sig hon känner dom eller ej. Jag tror minst 5 främmande människor fick reda på det i affären!



Festivalområdet!

Ja, vi får se hur det blir nästa år! Kanske tar jag mig i kragen och hjälper till lite. Lite Swedish Meatballs tyckte jag allt saknades på Europa bordet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar