fredag 30 mars 2012

Vinden har vänt

NU känns det som om hösten är på väg! Vi har haft en helt FANTASTISK sommar med värme och sol och nästan ingen vind. 

Men igår vände vinden till nord-nord/västlig istället för syd/västlig som vi har på sommaren. Med ändring av vindriktning kom även regnet! Det har regnat knappt 20mm sedan i går eftermiddags och det har regnat i natt och det regnar nu. Alla släpper en lättnadens suck och njuter av den friska luften och regnet!

Fryser vi? Nej, inte ännu! Men temperaturen har helt klart gått ner. Vi har nu knappt +15! Så kallt har vi inte haft på lääääänge! Inte ens på nätterna. Temperaturen har hållt sig över +20 även på nätterna men inatt kröp det ner till +15-strecket! Och ja, jag har satt på mig mina fårskinnstofflor. Inte dom allra varmaste som går upp över anklarna utan mina halvvarma ballerina tofflor. Jag hatar att frysa om fötterna! Jag hatar att frysa över huvud taget i och för sig. Eilika hade 3/4 tights på sig under kjolen i morse och hon har fått en ny gosig fleece hoodie. Blir nog till att sätta på timern på varmvattenberedaren  i eftermiddag så att det finns badvatten till lilla äckel-päckels bad i kväll. Ingen sol = inget varmt vatten!

Annars så har Julius fr.o.m idag börjat sitt Påsklov! Han spenderar första dagen som sig bör när man är tonåring; han SOVER! Eilika går sista dagen på holiday care. Nästa vecka får hon bara vara hemma och mysa. Hoppas att dom kan hålla sams nästa vecka, dom små barnen, så att inte mamman och pappan kreverar fullständigt! Hoppas kan man ju alltid! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar