fredag 17 maj 2013

Inte roligt alls

Nu direkt efter min pilates så stannade jag till hos veterinären och och bokade in en tid för att låta Mosquito somna in och flyga upp till månen. Klockan 11 på måndag blir det! Så nu blev det en blöt förmiddag för tårarna bara rinner och rinner.

Men det är till det bästa. Han är ständigt hungrig men får i sig väldigt lite. Förutom gelé och vatten då. Han kräks lite då och då vilket han inte brukar göra och jag misstänker att han inte är så värst bra i magen. Han får nämligen väldigt bråttom ut till trädgårdslandet lite då och då. Han blir smalare och smalare och väger nästan ingenting snart. Han har ju varit en stor och tung katt tidigare. Vägde 7-8 kg utan att vara tjock. Nu är han nere på under 5 kg. Och ser han hängig ut. Kommer liksom inte till ro och det ser mest obekvämt ut när han ligger. Men han sover fortfarande hos mig på nätterna. Ligger tätt och buffar och puttar med huvudet när klockan har ringt. I morse vaknade jag av att jag fick en blöt nos i ögat och han spann som bara den.

Vi kan ju inte låta honom lida bara för att vi vill ha honom kvar. Och han kommer få det så bra uppe på månen tillsammans med Ann Sofie, som säkert väntar på honom. Vackra katten som hon kallade honom! Han kommer får hur mycket skinka som helst! Men tomt kommer det att bli för oss som är kvar här nere på jorden!




4 kommentarer:

  1. Varmaste tankar & Kramar <3

    SvaraRadera
  2. Åh vilket svårt beslut. Men jag förstår dig och jag tror ni gör rätt. Katthimlen blir en misse rikare!
    Kramar

    SvaraRadera
  3. <3
    Tänker på er!
    -Lisa

    SvaraRadera
  4. Nä men liten... Har själv fått låta vår fina familjekatt somna in pga sjukdom och ålder, och vet hur det känns :(
    Stor kram

    SvaraRadera