tisdag 14 maj 2013

När?

När ska man ta beslutet att Mosquito ska få flyga upp till katthimmelen egentligen? Så svårt att veta!

Just nu verkar han må hyfsat. Han sover massor och har magrat rejält men han verkar inte ha ont eller lida.

Däremot är ju mathållningen ett problem. Han verkar ständigt hungrig men trots det så äter han i princip endast bara EN sorts kattmat och då bara gelén. Ibland äter han upp även själva maten, men oftast sorteras den ut. Sen vill han ha mer! Jag försöker ge honom alla möjliga alternativ och ibland äter han. Men oftast inte. I dag har jag försökt med en dyr kattmatssort som är för såsälskare (alltså Mosquito). Han har ätit den förut, men inte idag. Jag försökte med färskt och rått nötkött (köpte wokbitar i affären), men nepp inte det heller. Kött slukar han annars! Så det fick bli hans vanliga Friskies med gelé, fast han åt mest bara gelén förstås. Ibland knaprar han i sig lite, lite torrfoder också. Det som han åt mycket av tidigare. Och så dricker han massor med vatten.

Är det det bra liv för en katt? Att ständigt vara hungrig men ändå inte vilja äta. Känns ju sådär måste jag säga. Nu har vi 5 veckor tills vi åker till Sverige (borta i sex veckor) och det känns ju inte riktigt läge att lämna honom med hus- och kattvakten. Husvakten jobbar ju på dagarna och är inte hemma och kan fylla på kinkiga Mosquitos matskål med sås titt som tätt. Och att eventuellt behöva lämna ett beslut om avlivning till honom vill vi ju absolut inte göra.

Usch vad svårt!!!! Hjälp!!!! Anna Veterinär, har du några goda råd?! Det brukar du ha. Pleasssseeee!

4 kommentarer:

  1. Jag tycker att du själv besvarat frågan i din text ovan. Stor kram Mrs H

    SvaraRadera
  2. Jag tror inte att det är ett bra kattliv. Tyvärr.

    SvaraRadera
  3. Det är ett svårt beslut att ta, men jag tror också att du själv har besvarat frågan i texten ovan. Kram!

    SvaraRadera
  4. Ett svårt beslut att ta, men jag tror också att du har bevarat frågan i texten ovan. Kram!

    SvaraRadera