onsdag 22 maj 2013

Tor in action

I natt drog Tor fram med Tanngjnost och Tanngrisner i full fart över himmelen. Han slog med Mjölner för fulla muggar. Alla jättar fick sig säkert en omgång!

Jag vaknade strax innan fem av att det åskade och blixtrade. Strax därefter kom Eilika inrusandes och jag fick följa med henne på toa. Jag berättade att det var Tor som red över himmelen och att det var därför det åskade. Hon somnade ganska snart om i vår säng. Julius hade inte hört ett dugg!

Det är maffigt med åska och blixt när man bor precis vi två stora hav. Man hör verkligen hur åskan rullar fram över havet. Ibland vänder den och kommer tillbaka en sväng. För att sedan rulla vidare. Tror den fortsatte upp mot Hermanus. Det lät så.

Kom lite regn men det var inte mycket att hurra för. Skulle faktiskt behövas lite regn nu. Fast det gör inget om hösten och vintern tar ännu lite tid på sig. Harald brukar konvertera månaderna till svenska årstiderna. Så just nu har vi november och bara 1½ vecka kvar till första Advent. Om ni förstår vad jag menar?! Så klagar på vädret gör vi inte. Runt +20C på dagarna, med strålande sol, och mellan 10-15C på nätterna i slutet på november känns rätt bra faktiskt.

1 kommentar:

  1. Maffigt med åska om man sitter säkert.
    Och ni verkar ha ett bra klimat, så varmt i november. I Stockholm är det +13 grader och mulet och lite regndroppar idag (den 22 maj mitt i våren).

    SvaraRadera