måndag 9 december 2013

Muffintop

Jag förstår att ni är spända av förväntan över hur det går med min "muffintop"! Jaså, inte det?! Här kommer en rapport i alla fall.

För ett par veckor sedan hade jag nått min målvikt, satt av Vikt Väktarna Online. Bra jobbat Gabban! Nu har jag inte "bokfört" matintag på ett par veckor och jag har fuskat ordentligt men jag håller ändå vikten. Plus/minus 1/2 kg (beroende hur mycket rödvin som konsumerats över helgen). Väger och mäter mig varje måndag och för in det. För att ha koll! Får nu hela 32 ProPoints att förlusta mig med (jämfört med 26 tidigare). Beräknat så att jag ska hålla min vikt.

Denna veckan ska jag skärpa till mig igen tänkte jag. Hålla koll på matintag och förhoppningsvis bli av med några gram till. I förebyggande syfte! Snart jul och då ryker ProPointsen i rasande fart.

Skönt att ha blivit av med dom extra kilona som jag verkligen inte ville ha men tyvärr så har min "muffintop" inte försvunnit med kilona. Den sitter där den sitter, om än något mindre. Men jag vet ju vad som behöver göras. Det stavas MOTIONERA! Men det är ju rysligt tråkigt och tidskrävande. Nu dom senaste dagarna har det varit lite si och så med hundpromenaderna av olika anledningar men DET skall vi ta tag i också. Både för min skulle och förstås för Idefix. Vi började med en 1 timmas promenad till stranden idag. Dubbel motion för mig. Både gå OCH hålla emot en dragande valp på dryga 30kg.

Så, fortsättning följer!

4 kommentarer:

  1. Bra jobbat! Jag har samma erfarenhet, och jag tränar ändå en hel del. Har insett att jag behöver träna styrka också, bustråkigt tycker jag. Det är åldern som gör det hela så svårt...

    SvaraRadera
  2. Bra jobbat! Muffintoppen är svååååååår. Jag tränar som bara den men den vill liksom inte ge sig.....jag tror den är uttänjd hud helt enkelt :). Heheheheh. Men det finns andra fördelar av träning som inte har med muffintoppen att göra.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Härligt - bra jobbat!! (Min muffintop har jag börjat förstå att den kommit för att stanna...)

    SvaraRadera
  4. Min muffintop håller på att simmas bort en centimeter i taget. Apropå den dragande vovven, har du provat på Cesar Milan's metoder? Mina föräldrar har en Lagotto som är en italiensk diva och får för sig ett antal saker under promenader. I alla fall, Mamma kör stenhårt med hans metoder och det funkar verkligen, dock är min Pappa inte lika konsekvent.

    SvaraRadera