tisdag 25 april 2017

8 veckor

Idag om 8 veckor så sitter vi och tittar på nyheterna på Aspö! 

Eilika, Idefix, Caesar och jag har landat i Köpenhamn på morgonen där Harald och Julius mött upp med 2 bilar. Förhoppningsvis har vi lyckats få in båda djuren i EU utan några problem och förhoppningsvis mår dom båda bra efter den långa resan. Så här dags om 8 veckor så har Idefix hunnit gå sin första promenad i Sverige och Caesar kommer vara rysligt sur och undra varför inte han får gå ut (han bör nog hållas inomhus ett par dygn i alla fall). 


Om 55 dagar flyttar vi!

Operation röj har börjat på allvar! Julius rum har jag nu gått igenom helt och hållet. Hans säng är nu belamrad med saker vi ska sälja. Det blir en garage sale senare i maj.


Julius säng kommer ju inte räcka till på långa vägar! Detta är bara början!
 
 

Eilika började rensa bland sina böcker i lördags när hon väntade på Amy.


Jag fortsatte på söndagen med mina böcker.

Jag lyckades sedan, samma kväll, sälja nästan 70 böcker via min Facebook grupp för svenskar boende i Sydafrika. Det blev flera svensktalande barn som blev glada! Och några vuxna!

1 kommentar:

  1. Jag kan inte påstå att jag är avundsjuk...det känns rätt bra (även om det samtidigt känns väldigt underligt) att vara klar med allt det där. Nu räknar vi timmar...

    SvaraRadera