söndag 12 februari 2012

Ändrade planer

I går hade Harald och jag fått till logistiken riktigt bra, i vår planering dvs. Men det mesta blev ändrat! Men det gick bra ändå och löste sig utan några problem.

Tanken var att jag skulle skjutsa Julius till morgonträning kl 06.30 och att jag skulle träna samtidigt som honom. Sedan hade jag tänkt att vi skulle ta en brunch i Constantia Village och samtidigt skulle jag kompletterings shoppa inför kvällens middag. Harald, Onko och Eilika skulle åka till Stellenbosch på vinprovning. Alltså en ledig dag från Eilika för mig. Det behövs ibland!

Men......Julius var jätte trött i fredags kväll efter att ha tränat hårt hela veckan så han ville inte morgonträna. Sen visade det sig att det var "Meet and greet" på Eilikas skola på lördagsförmiddagen. Jag var HELT säker på att det var nästa lördag! Jag måste ha tappat en vecka någonstans på vägen. 

Så istället blev det så att Julius sov hela förmiddagen, Eilika och jag åkte till skolan och minglade med föräldrar och barn en timma och sedan åkte Eilika med Harald och Onko till Stellenbosch. Jag åkte och handlade i Fish Hoek och så gjorde jag fint och förberedde inför kvällen. Hann med ett Skype möte med bästa Sofia angående Svenska Vänskapsföreningen också.

När vinprovarna kom hem så hade jag påbörjat kvällens meny. Jag fick en mer eller mindre Eilika fri dag och jag fick fixa och dona i lugn och ro.

Kl 17.30 kom Helen, Dave, Kate och Tony. Vi bjöd på två sorters lasagne och Gino till dessert. En trvlig kväll med många skratt!


Eilika har förvandlat Dave till sin bebis! En väldigt stor och lurvig bebis måste jag säga.


Nu var det ju Melodifestival kväll och det går ju inte att missa. Så våra sydafrikanska vänner fick snällt bänka sig i soffan och titta på vad Sverige har att erbjuda i musikväg. Vi hade rätt roligt faktiskt!


Tony och Kate.


Dave och Helen!

Vi passade även på att boka in Helen och Dave på en resa till Sverige i sommar. Tony och Kate kommer också och dom skall alla fira Midsommar med oss. Ska bli jätte roligt! Helen och Dave hjälpte oss väldigt mycket när vi hade köpt vårt hus här och även när vi flyttade ner. Så resan är en tack för hjälpen present från oss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar