fredag 17 februari 2012

Wines for Life

I onsdags var jag på Wines for Life! En fantastisk tillställning! Tyvärr var dock Harald sjuk så ja fick åka själv. Det hela utspelade sig på Rustenbergs vingård i Stellenbosch. En fantastiskt stor och vacker vingård. 

Wines for Life är en del av Stars for Life. Det handlar om att ge ungdomar hopp och en chans att leva ett liv utan HIV och AIDS, Läs mer här. Hela eventet var helt utan vinst syfte.

Jag åkte dit som svensk boende i Sydafrika och som representant för Svenska Vänskapsföreningen. Och vilken eftermiddag och kväll det blev. Sofia Osburn (Svenska Vänskapsföreningen) och jag lyckades få in en fot både lite här och där och vi lämnade små informations flyers till både den ena och den andra. Jag hade fixat tjusiga namnskyltar åt oss så att vi skulle bli lätt igenkända. Det funkade!Vi har redan fått ett antal nya medlemmar på vår FB sida.

Vi minglade, frotterade oss med kändisar, provade fina viner, åt god mat och fick njuta av duktiga svenska artister. Ja det var verkligen en lyckad och fantastisk dag!


Mingel på gräsmattan.


Japp, Maud Olofsson var där. Henne hann vi dock aldrig prata med.


Triple and Touch var konfrenciers.


Det fanns ett antal proffs fotografer och journalister på plats. Här var det photo session för Göran Rudbo och Ken Wennerholm. Jag passade på att "sno" några bilder jag också.
  


Fantastiskt vackra omgivningar!


Till bords och underhållningen har satt igång.


Bästa "kollegan" Sofia! Visst ser hon proffsig ut med sin namnskylt?! 
Japp, så jobbar Svenska Vänskapsföreningen!


Några medlemmar från Star for Lifes kör underhåller. Och vilket drag och vilka röster!


Tillsammans med Triple and Touch.


Vår svenska ambassadör Peter Tejler på väg ner från scenen efter ett tal. Jodå, honom pratade vi med!



En väldigt social katt minglade med oss mest hela eftermiddagen och kvällen. 
Här var hon/han på jakt uppe i ett träd.


The Real Group! Deras extra nummer var SUVERÄNT! Dom gjorde Evighetsmaskinen. Kolla Youtube klipp här. Två av medlemmarna är numer utbytta från detta klipp men huvudpersonerna är kvar!


Sofia såg dessa vackra berg i horisonten helt plötsligt. Jag fick inte riktigt in skärpan på rätt ställe men you get the picture. Fem minuter senare var den röda "lampan" släckt.



Måns Zelmerlöw (som inte är min stora favorit) gjorde ett fantastiskt uppträdande. Han sjöng bra och och hade valt bra låtar. Bland annat Sverige av Kent och Oh Boy av Peps Persson.


Jag missade tyvärr slutnumret som tydligen var var väldigt bra men jag skulle ju köra hem i mörkret så jag åkte lite tidigare. Det tar drygt en timme att köra. Men jag var mycket nöjd ändå! Men det hade ju varit ÄNNU roligare om jag hade fått ha Harald med mig. Nästa år! DÅ!

2 kommentarer:

  1. Tack fina for en jatte harlig dag!

    SvaraRadera
  2. Svenskar i Sydafrika är tio gånger värre än boerna, vad ska detta pack lära sydafrikaner??? Hemma i Sverige är rasismen var dags mat för alla mörkhyade människör.

    SvaraRadera