tisdag 21 februari 2012

Seg dag

Det är en seg dag och så är det faktiskt lite synd om mig! Så det så!

Jag kommer mig inte för att göra något idag. Jo, jag har tvättat 3 maskiner tvätt förstås. Och så har jag bevakat garagedörrs- och intercom reparatörer. Men annars sitter jag mest framför datorn. Surfar, Googlar, Facebookar, läser bloggar och ja, jobbar lite också. Men ändå!

Och synd om mig är det för att jag har blivit loppbiten! Har massor med bett på lår, armar, nyckelbenet och ett i pannan. Dom små jävlarna har hittat in i vårt sovrum igen! Får väl skylla mig själv. Har glömt att Frontlina Mosquito på ett tag. Attans vad dom kliar! Men nu har jag baddat med Farfars favvo medikament Salubrin och tagit antihestamin tabletter. Och så har jag besprutat sovrummet och sängen.

Det är ännu mera synd om mig faktiskt. Jag har lyckats stuka lillfingret och ringfingret på höger hand. Hade händerna fulla med kassar, skolväskor, lunchväskor och nycklar igår när jag och Eilika kom hem (gå två gånger?! Neeej då! Det går ändå!). För att öppna ytterdörren (=stor skjutdörr i glas) så använde jag mig av vad jag hade att tillgå; lillfingret! Funkade o-bra! Det smällde till i hela handen! Nu är det ajja och jag har tejpat ihop lillfinger med ringfinger. Klantigt, jag vet!

Ja, ja! Snart måste jag rycka upp mig i alla fall. Taxi Mom har ett antal körningar bokade!

2 kommentarer:

  1. Se det från den ljusa sidan, du har ingen slaskig snö att skotta i alla fall. :) Inte jag heller som bor i lägenhet, men många andra. :) Helene

    SvaraRadera
  2. Usch! Fast som sagt du slipper skotta snö ;) Fast idag har det varit 6-7 plusgrader och sol nästan hela dagen så jag klagar inte ;) Jo det gör jag eftersom jag är sjuk :( Fast jag gick ut och tog lite frisk luft :)

    SvaraRadera