söndag 1 april 2012

The Worlds´Best Picnic Spot

Japp, så är det! Just på världens bästa picknick plats (enligt TripAdviser) hade vi Svenska Vänskapsföreningens träff nummer 3! Vi var en lite mindre skara denna gång men ack så mysigt och trevligt vi hade det!

Jag hade ju nu ambitionen att göra detta inlägg i föreningens nystartade blogg, www.svenskarisydafrika.wordpress.com, MEN jag lyckades inte få in bilderna! Grrrrr! Men så snart jag listat ut det så.....

I alla fall, så ska jag erkänna att jag hade INGEN lust att gå idag MEN jag hade det så mysigt och trevligt! Tack Sofia! Och tack ni HÄRLIGA svenskar som var där! Vi hade FANTASTISKT väder och platsen är verkligen otroligt vacker! Bara kolla in bilderna nedan.










Yes, another shitty day in Africa ;) Ni som inte lyckades ta er till Kirstenbosch idag, ni missade en trevlig träff, men.......det kommer fler tillfällen!

3 kommentarer:

  1. Mmmm, det var en minnesvärd picknick i perfekt väder! Gillar bilden på mig med de go'a småtjejerna Eilika och Maya i mitt knä :-) Tack för ett härligt arrangemang, Gabriella och Sofia!
    Kramar från Samira och Björn.

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder och en fin blogg. Sitter här och har mitt "Svennebanan liv" och vill ändra på det emot alla odds egentligen för min Fru är lite risig och kan endast resa liggandes. Fr några veckor så träffade jag en man som bilat genom Afrika från Norr till Söder, en ganska strapatsrik resa, men utan att utsätta sig för någon direkt livsfara så gick det bra!
    Tror knappast jag ger mig ut på Husbilsresa i år och inte nästa heller, men nu är några stora motorvägsbyggen pågång i de centrala delarna av Afrika, finansierade bl a av kinesiskt kapital, så djäklar i min Lilla Låda vad spännade det blir att bila om en sisådär 10 år när det är lite enklare och börjar vi blogga du och jag nu så är vi ju riktiga polare år 2022 och vi kanske kan sova över hos Er! (ler)
    Ha en fin vecka!
    Kram ifrån Oumberlige Peter!
    PS: Hittade hit via Singporegänget!

    SvaraRadera
  3. Det ser verkligen ut att ha varit en helmysig dag.

    SvaraRadera