onsdag 13 mars 2013

Energibrist

Jag kan inte klaga på D-vitaminbrist för D-vitamin har jag obegränsad tillgång till. Inget vintermörker här inte! Men......trots det så har jag INGEN energi! Tar mig inte för något överhuvud taget och känner mig mest trött och urlakad.

Sista gästen på ett tag har checkat ut. Ja, vi har INGA "bokningar" framöver. Maken körde till Port Elisabeth i går för att simma South African Masters Championships. Han kommer hem igen på söndag kväll.

Jag kämpar på med mina illbattiga barn. Julius har såååå svårt att komma ur sängen på morgonen. Jag får tjata och tjata men han lyckas ändå inte sköta det själv. Lite dags att klara det själv nu tycker jag. Jag kommer inte finnas där för att väcka honom resten av hans liv. Eilika är rysligt envis och henne får jag tjata och tjata på att hon ska göra sin läxa. Hennes dygn har helt klart för få timmar. Hon ska hinna med skola, fritis, läxor, leka, äta, bada och sova. Funkar si så där! Nu har hon varit och ridit och så behöver hon bada och har en hel del läxa. Men hon vägrar både att bada och göra läxor. Hon vill leka! Nu har vi bara knappt 3 timmar kvar innan hennes lampa ska släckas. Jag måste ju hinna laga mat också.

Själv har jag massor med saker som behöver göras och som jag faktiskt egentligen vill göra men jag tar mig inte för. Inspiration och energi är som bortblåsta! Kan det vara den häftiga sydostliga vinden som vi haft dom senaste dagarna? Det har blåst närmare 20 m/s i två dygn nu.

Så jag gör INGENTING men tycker ändå att jag inte HINNER göra något. Hur går det ihop sig?!

1 kommentar:

  1. Här är det också energilöst... Hoppas du mår bättre snart.

    SvaraRadera