fredag 15 mars 2013

TGIF

Ja, tack och lov att det är fredag! Bara 2 "more sleeps" så är maken hemma igen! Bilen lär gå på knä när han ska köra hem från Port Elisabeth på söndag. Han vinner ju så attans många medaljer. På 3 dagar har han simmat hem 5 guld och ett silver om jag räknat rätt. Kan ju ha blivit en medalj till idag som jag inte vet om ännu. Det ni!

Annars då? Jo, det har mojnat. Idag på förmiddagen var det i princip vindstilla OCH det kom lite regn. Kan det bli bättre? Inte mycket.

Sen fick jag tyvärr ställa in min pilates i morse. En av våra anställda fick problem med bilen och reservbil behövde fixas. Han var i Malmesbury sedan 6 i morse och lagade en maskin och när han skulle köra därifrån så pajade bromsen på vänster sida. Problemet var att han skulle hem till Kraaifontein  och sedan vara i Franschoek kl 12 för ännu ett service ärende. Jag fick snällt stanna hemma och göra en plan för hur han skulle få en ersättningsbil. Efter några samtal till hyrbilsfirmor så fick det till slut bli så att han fick, i sakta mak, köra till Fish Hoek och lämna in bilen. När han väl var där körde jag dit vår stora Merca som han nu får köra tills Chevan är fixad. Dom ringde från verkstan i eftermiddags och det var både det ena och det andra som behövde bytas. Allt från bromsar till stötdämpare till en liten nätt kostnad av R10000 EXKL. arbete. Not so kul! Killen vi hade innan har fullständigt kört sönder bilen. Bland MYCKET annat skit han har gjort. Men nu är han borta och vi har en ny klippa i hans ställe.

Sen blev det lite jobb. Lite jobb på datorn, lite svara i telefon och så. Och så blandade jag i hop en dubbel sats chokladbollssmet som barnen och jag har rullat nu på eftermiddagen. Dom ska skänkas till International Day på Julius skola i morgon. Det skulle bakas eller lagas något från Sverige. Julius beställde chokladbollar. Kan jag skriva Swedish Niggerballs på skylten tro?! Neeeej, jag tror inte det. Kan bli så rysligt fel! Det får bli Swedish Choclateballs istället. Jag gjorde dubbel sats och det blev 50 bollar. Enligt receptet skulle 1 sats bli 40 bollar. Det måste vara pyttesmå bollar om en sats ska bli hela 40 stycken. Jag håller i alla fall på att göra en dubbel sats till som ska rullas i kväll. 100 negerbollar får räcka!

Barnen är hämtade från skolan och nu står köttfärssåsen och puttrar på spisen. Tror bestämt det är dags för lite vin nu. Däremot tror jag att det blir en film i kväll. Inte ens en Sverige suktande utlandssvensk orkar titta på SVTs nya sk familjeunderhållning; Hela Sverige Fredag. Såååååå dåligt! Man behöver ju sitta bakom skäms kudden en hel timma. Nej usch och fy! Men Skavlan kan jag inte missa däremot.

Så skål och god fredag på er!

2 kommentarer:

  1. Håller med både när det gäller negerbollarna, kan ju inte bli 40 st på en smet! Och programmet, orkade inte se hela ens förra veckan... Helene

    SvaraRadera
  2. Nu säger vi inte negerboll i Sverige längre, tack och lov :))

    SvaraRadera