söndag 3 mars 2013

Ordningen är återställd

Nu är väderstationen ute på Roman Rock reparerad! Den har varit ur funktion sedan innan jul. Och jag har saknat den! Man kan nämligen ta del av data från väderstationen på en speciell hemsida. En av mina absoluta favoriter av alla hemsidor. Som, ni som följt mig ett tag, vet så är jag ju lite halv intresserad av väder och framför allt vind. Det blåser ju hyfsat rejält här med jämna mellanrum och då är det ju så attans spännande att följa hur mycket det VERKLIGEN blåser. Tycker jag alltså! Idag har det blåst hyfsat bra och jag gick in och kollade på hemsidan. DEN FUNKADE! Det blåste 18,4 m/s och dryga 24 m/s i byarna kunde jag avläsa. Gissade på något i den stilen eftersom en av solstolarna redan hunnit bada i poolen och var på god väg i igen. Den mycket fiffiga hemsidan hittar ni HÄR.



Mitt favvo foto objekt och fyr; Roman Rock!

Annars har vi tagit det lugn idag. Harald hämtade Jacqueline från Simonstown vid 10 och sedan blev hon upphämtad strax efter 12. Nu flyttar hon till Strand för att jobba som voluntär på Cheetah Outreach i Somerset West. Hon ska bo med 11 andra tjejer i en stor lägenhet. Hoppas det går bra för henne! Men vi finns ju alltid här om det skulle behövas. Om jag inte har berättat det tidigare så är hon kusinbarn till Harald.

Jag har tvättat 6 maskiner tvätt, Harald har simmat och Eilika har varit hos Amy och tittat på små inte ens en vecka gamla mini Doberman Pincher valpar. Julius? Tja, han håller till i sitt rum mest.


Vilda Hilda har varit så duktig och gjort 6 sidor matteläxa. Hon hade lite att ta igen efter förra veckans hemmadagar. Hon har glitter under ögonen om ni undrar. Amy och hon hade sminkat sig. Så tjusiga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar