måndag 30 september 2013

Hoppas, hoppas

Vågar man hoppas att våren ÄNTLIGEN är här på riktigt?! Kolla in väderrapporten till höger. Ser ju lovande ut eller hur? Naturligtvis kommer det fina vädret nu när stackars Harald är i Sverige, där hösten kommit på riktigt. Men då har det hunnit värmas upp lagom tills han kommer hem om två veckor. Kanske till och med inomhus!

I dag har Eilika sin sista dag på lovet. Det är måndag och Eunice kommer på måndagar. Idag skulle hon ta med sig sin dotter Jennifer som är lite yngre än Eilika. Jennifer har väntat och väntat på denna dag. Men....jag fick ett sms från Eunice i morse och hon är sjuk. Hon har värk i hela kroppen och huvudvärk. Jennifer är inte glad på sin mamma. Så typiskt! Eunice är i princip aldrig sjuk. Kan räkna på ena handen hur många gånger hon varit sjuk sedan hon började hos oss för drygt 3 1/2 år sedan. Hoppas hon kryar på sig snart! Kanske kan Jennifer komma och leka på lördag istället. Vi får se! Vi har nu bestämt med Amys mamma att vi hämtar Amy från fritis efter lunch i stället. Sen kör vi till stranden och rastar Idefix i det vackra vädret. Det blir bra!

I dag börjar operation "Go away muffin top"! Jag har vägt och mätt mig själv på morgonen innan frukost och pillat in dom inte så små siffrorna på VV Online. Man ska ju inte bara väga sig utan även mäta sig. Det är faktiskt väldigt bra eftersom det märks rätt så snart att det ger resultat. Allt förs in i systemet och man kan se på en kurva hur det går. Förhoppningsvis går kurvan nedåt!



En annan sak som är så utomordentligt fiffigt med Vikt Väktarna och framförallt Online varianten är ju att man kan äta allt men i lagom mängder. Vill man "fuska" och dricka ett extra glas vin en kväll så går det ju också bra. Man kan då använda dom bonus points man har till godo varje vecka. Eller så ser man till att motionera lite extra så får man tillgång till aktivitetspoäng som man också kan "äta upp". Och så det bästa av allt med VV Online. Man kan lägga in sina vanliga recept och systemet räknar ut hur många ProPoints en portion är. Kanon! Man kan ÄVEN lägga in diverse matvaror, bara man fyller i informationen om vad det innehåller per 100g, och så får man antal ProPoints för just den produkten. Jag har till exempel lagt in hur många ProPoints shake pulvret vi använder har. Harald och jag tar alltid varsin shake till frukost på vardagarna. Harald tar 2 skopor eftersom han tränar så hårt och jag tar 1 skopa eftersom jag inte tränar alls och vill gå ner i vikt. En Gabriella portion är då alltså 3 ProPoints. Jag har 26 ProPoints per dag som jag får utnyttja plus 49 bonus points per vecka. Pulvret vi använder heter Nutriboost och kommer från P2Life. Verkligen kanon pulver! Smakar bra också. P2Life ägs och drivs av Haralds simmarkompis Tim Shead. Här är deras hemsida.

Alltså nu borde jag ju få rabatt både från Vikt Väktarna och P2Life när jag gör så mycket reklam. Fast vi får redan rabatt från Tim faktiskt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar