fredag 14 mars 2014

Airborne

I onsdags körde jag skytteltrafik mellan Glencairn-Fish Hoek-Glencairn-Fish Hoek-Simonstown-Glencairn-Simonstown-Fish Hoek-Glencairn-Fish Hoek-Glencairn! 3:orna på Fish Hoek Primary skulle på outing till Simonstown. När barnen ska på utflykt/studiebesök så förlitar man sig på att det finns vänliga föräldrar som kan köra. Och det gör det! Jag är en av dom!

Alltså skjutsa Eilika till skolan på morgonen, hem och gå ut med hunden och få i mig lite frukost, tillbaka till skolan för säkerhetskontroll av bilen och inlastning av 4 förväntansfulla flickor, vidare till Simonstown i karavan där alla barn släpptes av vid ett av museerna (kaos pga för många bilar och det visade sig vara fel museum = dålig information), hem igen för att sedan vid 12.30 köra tillbaka till Simonstown och hämta barnen vid Longbeach där dom ätit sin matsäck, till skolan för att släppa av barnen som skulle gå i skolan 1 1/2 timma till, hem, tillbaka till skolan för att hämta Eilika och så HEM! Som tur var, ja faktiskt, så var (är) Julius hemma och var sjuk så jag slapp köra över bergen för att hämta honom. Puh! Barnen var i alla fall nöjda och det är huvudsaken!

Annars så är det en rätt tråkig vecka eftersom jag är hemma själv med barnen. Harald är ju i Bloemfontein och simmar. Det går hyfsat bra för honom trots skitväder. Han är förstås inte så nöjd men jag tycker han är helt otrolig. Medalj i ALLT han simmar! De regnar som fanken och är lite si och så med organisationen. Men........TIA (This Is Africa).

Julle har varit risig i maggen sedan i tisdags. Utav 20 simmare som åkte för att tävla i Johannesburg från hans skolan så har 7 varit hemma med magsjuka i veckan. O-bra!

I dag har vi fått bevittna diverse flygfän från våra fönster. Visst har jag sagt att vi bor helt FANTASTISKT?! Sydafrikanska flygvapnet har visat upp sig för alla besökare som är på Naval Festival i Simonstown. Vi har ju turen att att kunna glutta från våra fönster. Häftigt!






Inte helt fel eller hur?!

Samtidigt som vi (Julius, Eunice och jag) njöt av jaktplanen (heter det så?) så fick vi syn på en STOR rovfågel som hovrade (jo det heter så på svenska. Har Googlat!) över kyrkogården framför oss. Fågeln stod HELT stilla i luften. Och det BLÅSTE! På kyrkogården finns det mycket smaskig mat för en rovfågel. Exakt vad det var för rovfågel vet jag inte men häftigt var det.
 


 

Svårt att visa på bild hur stor den var. Men den var STOR!

Idag har mina tankar även gått till min älskade pappa som fyller år! GRATTIS pappa! Pappa och mamma är på Gran Canaria och njuter av god mat, sol, ledighet och VILA! Väl behövligt! Jag är övertygad om att pappa har haft en fantastisk dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar