tisdag 11 mars 2014

Shopping

Idag har jag varit i Blue Route Mall och shoppat lite! Eftersom "frystiden" närmar sig så är det hög tid att fylla på med lite långärmat och långbent till Lilla E, som växer som ett ogräs. Lika bra att shoppa nu innan hennes storlek börjar sina och det tar slut över huvud taget. Dom håller sig inte med några jätte lager i detta land. Ett par plagg per storlek brukar finnas. Typ! Sen behövde jag lite nya träningskläder och Eilika danskläder.

Nu är det ju så fiffigt att vi lever ju på pengar som vi tar från Sverige. Vi har alltså ingen direkt inkomst här. Det är ju då väldans bra just nu när randen är super svag. Inte bra för Sydafrika förstås, men bra för oss. Allt blir BILLIGT!

Idag shoppade jag för SEK 1620! För det beloppet fick jag bland annat 13 plagg och 1 par skor. Kolla in specifikationen nedan.

Till mig:
  • 2 par träningstights
  • 2 par träningströjor 
  • 1 par gympadojjor ( New Balance)
  • 1 par varma sockor (till pilates i vinter)
  • 1 par läsglasögon att ha i handväskan
 Till Eilika:
  • 2 par danstights
  • 2 par danströjor
  • 5 par skolsockor (vita bomull)
  • 1 rosa velour dress (hoodie och långa byxor)
  • 1 långärmad klänning med volanger
  • 1 par tights till klänningen
  • 2 långärmade mönstrade t-shirts
Känns helt ok tycker jag! Tanken var att jag skulle köpa lite kläder till mig också. Har gett mig f_n på att inte frysa så mycket i vinter. Men som vanligt så blev det mest till Eilika. WHY?! Jo, för det är ju så tråkigt att köpa kläder. Eller hur mamma?!

2 kommentarer:

  1. Förstår inte varför jag är den enda i släkten som tycker det är såååå roligt med shopping! Inte ens dottern har lyckats ärva det nöjet... Var har jag fått det ifrån egentligen?! :-) Helene

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helene! Det har du ärvt från farmor! HON älskar att shoppa!

      Radera