måndag 10 mars 2014

Medaljör och semlor

I går var det ju då Cape Argus vilket innebar att vi inte kunde ta oss någonstans med bilen förrän vid 12.30-tiden. Ingen panik egentligen men just i år var det ju så att Julius har varit i Johannesburg torsdag till fredag på en internationell simtävling med skolan och landade typiskt nog kl 09.00 söndag morgon.Vi kunde alltså inte hämta hem sonen. Som tur var så ställer hans "storebrorsa" Mark upp i vått och torrt och hämtade den lilla gossen. Sen när vi blev utsläppta så kunde Harald åka och hämta Julius hos Mark.

Julius skola deltog, för andra året i rad, i American International School of Johannesburgs internationella simtävling. Julius skola åkte dit med en trupp på 20 ungdomar. På tävlingarna fanns 6 olika internationella skolor representerade. Två från Sydafrika och resten från bland annat Mosambique, Botswana och Kongo. AISCT (American International School of Cape Town) var den minsta skolan som var där och då också med den minsta truppen. Dock gjorde dom alla väldigt bra i från sig och Julius hade haft det jätte roligt. Han kom hem med 3 silver och 3 guld! Flera av coacherna tyckte absolut att Julius skulle börja träna simning på riktigt igen. Synd på en bra talang! Vi får väl se. Inte för sent ännu!

För att göra Julius glad så bakade jag semlor på förmiddagen. Vilket meck! Ja, dom blev i alla fina till slut och goda. Men......Julius är visst inte så förtjust i semlor! Inte Harald heller och även jag klarar mig bra utan. En semla under semla säsongen kunde jag sträcka mig till när jag bodde i Sverige. Eilika som inte har något minne av semlor var inte heller överförtjust. -"För sött och mäktigt!" var hela familjens utlåtande. Så mycket för att jag kämpade med dessa för____ade semlor hela förmiddagen. Harald fick i alla fall med sig varsin till Mark och hans flickvän. Undrar om dom tyckte om dom svenska bakelserna?! Nej, vi skippar traditionen med semlor tror jag. Men nu är det väl snart våffeldagen? DET vet jag funkar mycket bättre!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar