fredag 28 mars 2014

Fuskat

I dag har jag varit busig och fuskat! Och bara sådär! Fredagar är pilates dag för mig och jag älskar verkligen att gå på pilates. Jag går två gånger i veckan och missar inte gärna ett pass. När det är pilates dag så får jag skynda mig lite för att hinna lämna Eilika i skolan, gå ut med hunden och få i mig lite frukost innan jag ska vara på plats kl 9.00. Alltså blir det inte strand promenad på pilates dagar. Mest därför att det då tillkommer momentet skölja av och torka nästan 40 kg hund. 

Men idag när jag körde från skolan så kunde jag inte motstå en strandpromenad. Vädret är helt fantastiskt, lågvatten, ingen vind och ett lugnt hav. Så jag tänkte att en snabb promenad hinner jag med. 

På stranden träffade vi Idefix bästisar Chole och Toby och deras mattar. Som jag för övrigt också tycker mycket om. Så Idefix var överlycklig! Oj vad dom sprang och lekte! Det har inte blivit så mycket strand promenerander på sista tiden av olika anledningar så det var ett bra tag sedan dom sågs; järngänget!


Den badande hunden vid tidvattenpoolen som ligger i anslutning till stranden.

När klockan var strax efter 8.30 och jag började få riktigt bråttom så tog jag ett drastiskt beslut! Jag skickade ett sms till min pilates instruktör och sa att jag inte kommer idag. Så busigt! Men vi hade det så trevligt och det är en sådan fantastisk dag. Fånga dagen är jag inte bäst på men idag kände jag att jag bara måste. Det har varit en tung och jobbig vecka så detta var precis vad jag behövde.
 

Idefix, Toby och Chloe vid ån som rinner ut i havet.
 

Järngänget nosar på kelp.
 

Idefix leker med sin boll i havet.
 

Men kolla bara! Visst gjorde jag rätt? Det blev 50 minuter på stranden istället för knappa 20 minuter. 
 

Fina mönster i sanden som snäckorna gjort.
 

Hemma igen så går den goa hunden och lägger sig på gräsmattan och väntar på att bli avspolad med vattenslangen. Han vet att det ingår efter strandpromenad. Han ligger snällt och väntar, utan att jag ens bett honom, tills jag plockat in handväska och nycklar och hämtat handdukar. 

Japp, så idag har jag fuskat! Men jag tror jag blir förlåten! Nu måste jag ila och hämta Eilika som slutar klockan 11 idag. Nästa vecka har hon höstlov!

2 kommentarer: