lördag 29 mars 2014

Bajsmorgon

Nej morgonen har varit helt ok undantaget två små mindre trevliga incidenter.

Sovit som en stock i natt! Vår super duktiga hund har fått flytta ut ur husses och mattes sovrum och sover nu i fin ny säng i hallen. Han kommer smygandes på morgonkvisten när han tycker att det är dags för morgonkiss och helst frukost. I morse hörde jag hans klor smattra ute på laminatgolvet utanför sovrummet men han kom inte in förrän jag kallade in honom. Sötnos! Sen hoppade han fram och tillbaka mellan sängen och dörren. Det betyder nödig hund! Klockan var 6.30 så jag släppte ut den nödiga hunden och sen fick han frukost och jag gick och la mig igen. Sen hörde jag inte honom igen förrän Eilika kom strax innan 8. Skönt!


Fin-fin säng med avtagbart och tvättbart överdrag både på bädden och kudden. Jag har lagt på hans favvo filt och den tvättar Eunice 1 gång i veckan. Bädden är till och med tillverkad i Kapstaden.

Ok, klockan är 8 och då är det promenad som gäller. Eilika hängde med, iklädd röd, glansig Hello Kitty pyjamas som hon fått av morfar. Det går också bra! Det blev promenad på kyrkogården som vanligt. Här hände nu den första mindre trevliga incidenten. Idefix for upp som ett spjut i buskarna och började mumsa på något. Lyckades med MYCKET sträng röst få honom att sluta och komma. Tyvärr för sent! Vi kände med en gång på lukten vad han ätit; människobajs! Vad är det med hundar och människobajs?! Det är en del uteliggare som använder buskarna på kyrkogården som toalett. Inte jätte trevligt! Idde har nu matats med ett antal hundtandborstar (tuggpinnar som luktar lite mint) och en skål med mosad banan och youghurt. Det är INTE lätt att få bort lukten på just den andedräkten kan jag tala om.

Så till incident nr 2. Jag sitter och har just ätit min frukost efter promenaden. Eilika leker i sitt rum och hunden ligger ute och vilar. Rätt var det är SKRIKER Eilika hysteriskt. Jag springer bort mot hennes rum och är helt säker på att hon har fastnat eller nåt. Hittar henne på toa storgråtandes. Hon har inte fastnat, däremot tappat en liten prinsessdocka i toan! Och hon har inte bara kissat! :) Lite svårt att hålla sig för skratt men jag påbörjade operation rädda-liten-docka-från-att-drunkna-i........ja ni förstår. Hämtar den långa tången i kökslådan och fiskar upp den lilla dockan. Hon får sig ett rejält bad i vatten med diskmedel. Frid på jorden igen!

1 kommentar:

  1. En riktig skitmorgon alltså ;)
    Det där med hundar och mänsklig avföring är något man kan bli gråhårig på och jag förstår problemet med att bli av med doften. Vi hade en riesenschnauzer som gjorde samma sak - och den rasen har som bekant långt "skägg" under hakan...gissa hur länge den doften satt i!!

    SvaraRadera