onsdag 22 oktober 2014

Yesteryear!

I går hade vi verkligen ett intressant besök! Haralds fröken på mellanstadiet kom på middag! Det är alltså över 30 år sedan dom träffades sist men nu är fröken Marianne och hennes man Peder här i Kapstaden på semester. Helt otroligt!

Vi bjöd in dom på en riktig sydafrikansk braai förstås! Jag förberedde mat och såg till att det var städat och fint hemma och innan jag skulle hämta Eilika så gick jag ner i gästvåningen för att kolla att allt var ok. Gästerna skulle nämligen eventuellt sova över. Vilken överraskning jag fick! Hela köksgolvet var täckt av vatten! Det visade sig att varmvattenberedaren som sitter under diskhon läckte! Jätte kul upptäckt och ännu roligare drygt 2 1/2 timmar innan gästerna skulle komma. Harald började skrapa vatten (som tur var lutar golvet mot dörren ut mot poolen) och jag ringde Lex the Plumber Guy. Lex är världens bästa rörmokare och snabb service är verkligen hans grej. Inom 30 minuter var han på plats och inte ens två timmar senare hade vi en ny varmvattenberedare installerad och jag hann till och med moppa upp resterande vatten innan gästerna kom. Häpp!


Braaimästaren och Peder!


Ja, gissa vem som "stal" fröken! Marianne tyckte att Eilika var en kopia av Harald när han var liten.


Boerewors (sydafrikansk korv), strutsfilé, oxfilé och majs!

Det blev mycket prat, god mat och en hel del vin. Gästerna sov över vilket var väldigt trevligt! 


Marianne fick till och med lägga Eilika!

I morse var det ju vanlig vardag för oss men Marianne och Peder följde med Harald för att lämna Eilika i skolan och sedan åt dom frukost på Olympia Café i Kalk Bay. Bra avslutning på ett mycket trevligt återträff.

1 kommentar:

  1. Men du, den där fröken ser ju ut att vara typ 40 år, hur går det ihop?

    SvaraRadera