tisdag 31 mars 2015

Träningsläger

Hela familjen är på träningsläger! Ja inte så att vi motionerar. Nej, vi har tränar på att Julius ska flytta hemifrån. Än så länge går det utmärkt! Fast Julius får inte en riktigt verklighetstrogen träning dock.

Julius är i Knysna med ett gäng kompisar denna veckan. 7 killar och 2 tjejer gav sig av i två bilar i fredags och dom kommer hem på lördag igen. Om nu planen håller. En av killarnas föräldrar har ett hus i Knysna där dom bor. Rapporterna hem till mamma är extremt få och korta men jag tror nog att dom har det bra. Oklart vad dom sysselsätter sig med, mer än festar ;)

Vi här hemma har då ett riktigt träningsläger. Julius är borta och hör knappt av sig. Det är ju så det kommer att bli sen i augusti när han är kvar på andra sidan jordklotet. Det är bara tre runt matbordet, går inte åt lika mycket mat, Coca Cola kontot har krymt och Harald eller jag måste gå ut med hunden på eftermiddagen. Tvättmängden har dock inte minskat eftersom han lämnade ett rejält lass hemma åt mamma.

Jag tror att det blir ännu lättare, bortsett från att jag kommer sakna honom alldeles rysligt, när han flyttat på riktigt. Då kommer jag inte behöva oroa mig så mycket för honom på samma sätt. Han kommer vara 10000km bort och jag/vi kommer inte ha koll på allt han gör, eller inte gör.

Vi är redo för att han ska flytta hemifrån och vi hoppas bara att även han är det! Jo det kommer att gå jätte bra, men det kommer nog gå upp några Liljeholmens för sonen. Det är något helt annat att bo själv och klara sig själv än att bo hemma hos mamma och pappa och bli curlad!

Fast tveksamt om jag förlåter honom för att han inte är hemma på sin sista födelsedag innan han flyttar! Han fyller 19 år på fredag! Lilleman!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar