lördag 23 januari 2010

Härlig januari lördag

Igår var Eilika mer än lite ledsen när jag lämnade henne. Hon gallskrek och fröken Vicki fick hålla i henne när jag gick. Men inget telefonsamtal under dagen som gick och när jag hämtade henne var hon sprudlande glad. Dom hade dekorerat mariekex och hon hade lekt pirat med Hanna och hoppat studmatta med en annan tjej. Hon behöver bara komma in i gänget och få en kompis, vilket inte är så lätt med den språkbarriären. Det kommer bli bättre för varje dag som går tror jag.

Igår hade vi ju fullt upp här hemma. Räknade ut att vi hade totalt 17 (!) personer som var här och jobbade med olika saker under dagens lopp. Bortsett från Harald och mig förstås. Larmet är nu fixat pet sensors, så att inte Mosquito sätter i gång det. Golvet i gäst/ungdoms våningen är nu rengjort och blankt och fint! Trädgården är i princip färdig piffad (det grundläggande i alla fall), den gamla heltäckningsmattan och dom sönderrostade trädgårdsmöblerna är bortforslade, vi har fått en ny kontakt gällande inglasningen av balkongen, poolen är rengjord och Eunice har strukit, vikt tvätt och städat. HÄRLIGT!

Iadg har Harald varit i Paarl och tävlingssimmat. Gick inte så bra eftersom han börjat styrketräna och var helt slut i musklerna. Barnen och jag har spenderat dagen vid poolen och Skypat med webkamera med mamma och pappa. Kul att dom fick se oss och att Eilika framförallt fick även se mormor och morfar. Inte bara prata med dom. Häftigt med Skype. Eilika berättade den fantastiska nyheten att hon hittat en skruv som hon har i sitt rum. Verkligen berikande för mormorn och morfarn! ;)

Den härliga dagen avslutades med en god middag på Dixies. Dom har även börjat göra pizzor vilket Harald, Eilika och jag testade. Goda och det bästa av allt är att man får med sig resterna i en kartong. Alltså är lunch eller middag i morgon redan klart! Eller kanske lunch på måndag.

Om ett och ett halvt dygn kommer containern!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar