onsdag 20 januari 2010

Vardag

Har gått några dagar sedan jag skrev. Haft fullt upp med att komma in i en vardag. Ja, tro det eller ej men det är ju faktiskt det man vill. Även om solen står högt på himlen, det är varm och skönt och utsikten och omgivningarna är fantastiska.

I måndags kom Eunice och började städa hos oss. Det gick jätte bra första dagen. Har dock varit lite elak och slängt burken med möbelpolish som var kvarlämnad i huset. Den tyckte hon om men inte jag! Ger bara en kladdig yta och luktar toalett medel.

Lyckades även hitta en mycket bra läkare i Sun Valley. Har fortfarande problem med mina bihålor. Fick två olika spray och en brustablett att trycka i mig. Får se om det släpper. Bra att veta var det finns bra läkare i alla fall. Och jag ringde på morgonen (en måndag!) och fick komma redan till lunch. Super!

Sedan har jag ständiga dater med olika rörmokare. En var här 1½ timma igår för vi hade stopp i avloppet i köket. Där sitter en avfällskvarn som förmodligen var boven. Efter mycket om och men fick han avloppet att funka igen. I alla fall i några timmar. Stoppade i två halvruttna tomater i kvarnen och vips så var det stopp igen. Frågade grannen efter en bra rörmokare och nu har jag köket fullt igen. Verkar vara motorn i kvarnen som börjar ge med sig. Inte kul när saker och ting inte fungerar!

Annars föröker vi som sagt var hitta vardagen. Vi äter middag tidigt, ca kvart i fem då Julius kommer hem från skolan ca 15.30 och sedan måste vi skjutsa honom till simträningen igen kl 17.30. Och han är inte klar förrän 20.00 och vi är hemma igen ca 20.40. Då är det lite sent för middag!

Igår skjutsade jag honom till träningen och skulle sedan själv gå och träna på Virgin Active i Constantia. Men det blev inget av med det! Det var ett hemskt ställe så dags på dagen. Fullständigt fullsmockat med folk och kaos på parkeringen. Jag fick världens fobi! Inget för mig. Jag ska testa Virgin Active Steenberg i stället.

4 kommentarer:

  1. Hej och välkomna,
    Teakolijan kladdar men de älskar den och den tar slut fort, i längden blir det bra och lukten försvinner fort ;) Förmiddagarna är bäst på V.A. annars känner jag igen det mesta,
    /Stefan, hemma VD (gift med Miriam) Centurion

    SvaraRadera
  2. Vad kul att läsa att ni har kommit till SA nu! Ni flyttade när vi var i Sverige, så jag har inte följt bloggen på ett tag. Men nu är jag uppdaterad igen!
    Hur har kissen anpassat sig? =)
    Trivs barnen i skolan so far?

    /Lindah

    SvaraRadera
  3. hoppas att bihålorna snabbt blir bättre.

    SvaraRadera
  4. nu har Alexander beundrat bilden på J i skolkläder. Såg helt ok ut tyckte han.

    SvaraRadera