lördag 9 januari 2010

Skön lördag

Idag har vi haft en skön dag.

Killarna var som sagt i Muizenberg på fm. Kom hem med att antal shorts, t-shirtar, kepsar och en surfbräda till Harald.

Efter en lätt lunch (rejäl fruktsallad) så gick vi ner till beachen. Tar knappt 10 min att gå (med en 4-åring!). Julius surfade i jättevågorna. Harald fick stanna på stranden eftersom han har ont i ryggen. Eilika lekte i sanden och Harald och jag satt och njöt av livet.

Efter beachen fikade vi vid vår pool och solade och badade. T.o.m katten vågade sig ut och ner. Dock är han en lika stor badkruka som matte, så inget bad för oss två. Temperaturen hade stigit till knappt +29C i poolen. Den värms upp med solvärme så efter några timmar sol blir den varm snabbt.

Efter en dusch tog vi min bil till Kalk Bay för att se om vi fick ett bord på Harbour House men dom öppnade inte restaurangen förrän 18.00 och vi var tidiga och hungriga. Fortsatte till restaurangen FSH som ligger på huvudgatan. Julius och jag testade den när vi var nere på höstlovet. Man får själv välja sin färska fisk eller/och skaldjur som dom sedan tillagar efter önskemål. Mycket gott!

Nu är tvätten vikt och bloggen uppdaterad så snart blir det sängen för mig. Misstänker att jag åkt på bihåleinflammation. IGEN! Inte kul! Får se om jag måste leta rätt på en läkare och få penecillin eller om jag klarar mig. Vi har inte anmält oss till någon sjukvård ännu. Kanske måste det prioriteras i listan?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar