torsdag 21 januari 2010

Våra möbler

Har ju helt glömt att tala om att våra möbler och saker (förhoppningsvis!) kommer på måndag!!!! Lycka! MSC Malta anlämnde till Cape Town i tisdags, en dag försent och i onsdags ringde dom från agenten och meddelade att båten håller på att lossas och vi kiommer få containern levererad på måndag. Ska bli mycket spännande.

Idag var Eilika lite ledsen när jag lämnade henne på förskolan. Hon sov dåligt i natt och hamnade lite snett i morse när hon inte hann titta färdigt på sitt favvo frogram på TV i morse. Men jag lyckades lämna över henne till Teacher Vickys famn och åka därifrån. Sedan kom jag och hämtade henne lite senare än tidigare idag och då var dom ute och lekte efter vilan. Även då hade hon blivit ledsen för det hade hon inte varit med om tidigare och hennes lärare går hem kl 13.00. Då tar tydligen en annan dam vid namn Belinda vid. Hon ser till barnen när dom vilar och tills dom blir hämtade. Så lilla knyttet började gråta igen när jag kom och hämtade henne. Hon var sedan helt slutkörd hemma innan middagen. Hoppas hon sover bättre i natt!

Idag var det min tränings dag igen. Denna gång körde jag lite längre (ca 10 min) till Virgin Active Steenberg. Vilken skillnad! Lugnt och skönt med massor av plats, både på parkeringen och på gymmet. Började lite försiktigt med en tur på löpbandet. Ska få rn "ignition" nästa torsdag. Då pratar man med en tränare och lägger upp ett program efter behov och önskemål. Ingår i medlemsskapet. Harald och jag ska dela upp det så han tar Julius till träningen och kör styrketräning själv må, on och to och jag gör samma sak ti och to. Mycket fiffigt! Och den som ska skjutsa Julius på kvällen hämtar Eilika på eftermiddagen och den andra kör över bergen för att hämta Julius. Blir nog bra!

I morgon blir en häktisk dag. Kolla in detta schema (ca-tider) :

  • 8.30 Eunice (städerskan)
  • 9.00 ADT (larmfirman som ska installera "pet-sensors")
  • 10.00 Talent Terracotta (ska rengöra, polera och försegla klinkergolvet på nedervåningen)
  • 10.00 Sun Catcher (ska titta och lämna offert för att glasa in balkongen och göra det till kontor)
  • Någon gång på förrmiddagen poolfirman
  • Någon gång under dagen hämtning av grovsopor

Full rulle!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar