fredag 27 juli 2012

Mys, OS, regnbåge och inkräktare

Ser ni sammanhanget? I titeln alltså. Nej, misstänkte det, för det finns inget! Alltså detta blir ett inlägg á la blandat bandat!

Eilika och jag lullar på här i vår ensamhet. Herrarna SKULLE landa nästa lördag men.....planet var fullt när Harald skulle boka så nu kommer dom inte förrän måndagen den 6 augusti. :(

I går eftermiddags kom regnet men idag skiner solen igen. Eilika passade på att mysa i sängen när hon kom hem från skolan igår. Hon bäddade ner sig och tittade på film på i-Paden. 


En del har det bra!

Eftersom OS drar igång idag så var det civvies day i skolan. Alltså eleverna behövde inte ha skoluniform, utan civila kläder. Däremot skulle dom helst klä sig i kläder med anknytning till det land dom hejjar på under OS. Mycket grönt och gult var det! Eilika hade sin Sydafrikanska fotbollströja på sig och en svensk flagga målad på kinden. Hon har ingen Sverige tröja kom jag på.

När det var lineup på skolgården så kom dom 4 fröknarna som vanligt MEN idag var dom utklädda till The Royal Family! Allmänt jubel! Eilikas fröken, Mrs Reid, var Queen Elisabeth, den andra lite äldre läraren, Princess Anne och dom två yngre var väl Kate Middleton och någon annan. Mrs Reid kom dit utklädd endast för att visa barnen på morgonen. Hon är egentligen sjuk så hon gick hem igen. För att vila inför invigningen i kväll informerade dom barnen om. Vad dom hittar på!

När jag lämnat Eilika i skolan (och hittat hennes borttappade sko) åkte jag hem och åt frukost och sedan  var det dags för pilates. När det var avklarat och jag satt på kontoret så hade jag denna FANTASTISKA  regnbåge framför mig. Helt övertygad om att guldet finns där uppe på berget ovanför Simonstown. Har nog aldrig sett en sådan FET och klar regnbåge.




Tittar man noga på den sista bilden så var den faktiskt dubbel. Regnbågen alltså. Precis till vänster om den skarpa syns en svag kompis.

Nu till inkräktarna. När jag var och handlade så ringde ADT om att larmet hade gått. När jag kom hem så kollade jag upp vad som hänt. Hade mina misstankar och jag hade rätt. Inkräktarna var dom förbannade myrorna! Igen! Så fram med insektssprayet.


Ur två sensorer vällde det ut myror. Usch och blä!

1 kommentar: