söndag 29 juli 2012

Välkommen Pluto

I går var Eilika och jag och köpte en kompis till Whiskey. Och eftersom det bara är Eilika och jag hemma, ja förutom Whiskey och Mosquito förstås, så fick Eilika bestämma vad den nye killen skulle få heta. Hon funderade mellan Sebastian och Pluto. Till slut blev det Pluto! Julius tyckte han skulle heta Absolut. Det hade ju varit lite kul men nu var det Eilka som fick välja.

Resan hem i sin lilla kartong gick lugnt och det var ingen större panik när Pluto flyttade in i Whiskeys etta. Herrarna ska få göra sig bekanta med varandra ordentligt och sedan ska vi investera i en större lägenhet till dom. 

Helt plötsligt blev Whiskey riktigt modig och inte alls så rädd för våra händer. Jag lyckades nästan klia honom lite igår. Genom gallret i och för sig men ändå. Nu kommer han och pratar i förtroende när man sätter sig vid buren. Han kom väl på att dom här stora varelserna är visst min familj. Annars beter han sig lite konstigt måste jag säga. Han har plötsligt börja gå omkring på botten av buren och riva tidningspappret. Och skaka galler ibland. Men båda äter och dom delade sovpinne i natt. Whiskey vänjer sig nog snart. Nu är han mest upptagen med att hålla reda på var Pluto är.

Pluto tar det lilla lugna. Han däremot flaxar när man kommer för nära med händerna. Men så blev han infångad av en kille med stora röda skinn handskar igår. Inte undra på!


Nu är det ju inte helt lätt att fånga två fåglar på bild genom ett galler. Men här är dom i alla fall. 
Pluto och Whiskey!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar